tisdag 21 oktober 2014

FEL DAG

Blev det .................

JA så kandet gå .. men jag kom inte för sent..
Var till ICA .. sedan skulle jag till Studiecirkeln ..

Så jag fick bära min mat-kasse lite onödigt långt .. Men skriver man på fel dag ..

får man väl skylla sig själv...

VÄDRET har varit TRIST i flera dagar ..

Snyggt och färggrant utanför där cirkeln skulle vara ... våning 5 ...

MEN SÅ OLIKA .. står på samma ställe och tar detta träd .. vred mig lite till vänster..
DOM första fina .. är någon typ av ek .. fullt med ekollon under ..
men lite större än våra vanliga ..   vad detta kala träd är vet jag inte ...

I går lånade jag GRANNENS bil och for först till ELGIGANTEN där jag lämnade åter en sladd .. som inte behövdes när jag instalerade skrivaren för ett par veckor sedan ..
MEN oj vilken kö det var där..

Så kom jag hem efter att jag åkt till ett KONTORSVARUHUS .. 
6 buntar med papper av olika slag .. tungt .. fick gå två vändor uppför trappen ..

EN bunt med laminat .. för inplastning och dom olika tjocka pappren ..
som senare kom i ordning i hyllan ..

Så blev det ordning o reda på allt ...

Så 4 påsar att vika blev det .. SMART tips min dotter lärde mig en gång för länge sedan ..

Har alltid några påsar med mig .. även en mindre sort ..

DET var minst 10 "gråpysar" vid ingången där ..
men PYTS VÄCK när kameran var framme .. men här är två ..

Några till var det där .. men oj dom for fram och åter hela tiden ..
det gäller att vara snabb med kameran ..

NU är det full RULLE i grisstian .. dessa fem + fem andra är klara inför julsändningen
till "mina"olika katthem inför julsändningen ...

NU ska jag fortsätta att virka .. men har lite att göra inför torsdagens födelsedag .. då barnen kommer .. ett barnbarn vet jag .. hoppas dom andra två också kommer ..
VÄNNEN ÅKTE PÅ en DUNDERFÖRKYLNING och är kvar i Finspång .. så han får fira mig nästa vecka .. OJ så han lät .. krax krax ..  stackarn ...


JA JA .. så är det ..
BLEV  lite ledsen förut .. SONEN till min bekanta FD granne som nyss gått bort ringde ..
det blev lite tårar då ..

JA nu slutar jag för i dag .. HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Bra viknig det där, jag knyter mina, är lite lat ser du. Har också alltid med mig ett par.
    Nu är det ominstallerat både dator och skrivare. Nu är det bara resten kvar. Får ta den tid det tar.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat .. viker jag bara ibland.. denna vikning vara mest för att visa.. Viker när jag ska ha dom i fickan .. .. ibland kan jag vika om det börjar bli mycket i påsbacken i skåpet..,, DATORER är bra när allt fungerar .. fick nyss hjälp av min DATA-BERT .. TUR det finss bar datakillar .. men ok.. det kostar lite då .. MEn när man inte kan så är det bra att dom finsn.. HA DET SÅ BRA.. lite trist väder här nu ...

      Radera