måndag 13 oktober 2014

Grådisig måndag

HEJSAN denna grådisiga måndag

Glad öpverraskning i köksfönstret i morse ...

Knopp i min ORKIDÈ .. första gången jag fått knopp .. Trevligt ..

2 oktober köpte jag ny skrivare .. jag fick igång allt utom scannern ..
min engelska är ju inte så bra .. men det spelade ingen roll .. fick in svenska .. hur jag skulle göra .. men scannern .. där blev det nåt fel .. men så var det en massa andra inställningar ..

så I DAG fick jag hjälp av min trevliga DATA-KILLE

BERT .. han kopplar upp sig via telefonen .. så jobbar han med det han ska .. han ser allt på min dator ... Nästan en hel timme tog det .. fick instalera om allt .. MEN nu fungerar det som det ska .. men en räkning kom för en stund sedan .. det visste jag ju .. samma jobb även om han sitter hemma eller på kontoret .. eller åker hit .. BARA jag som får sitta med en telefonlur i handen .. ok jag kan lägga ifrån mig den lite då o då ..

Kan inte jag själv ... så är det tur att andra kan ..

Dagen har för övrigt varit lite slöig ..

Men stickat lite .. kollat på tv-n samtidigt .. lunchat .. vattnat blommor .. fikat ..

så lite har jag fixat .. nyss ute med 4 påsar sopor .. plast .. skräp .. två med kompost .. en från balkongen .. vinterstädat ½ ..

tar resten en dag när solen kommer .. nu är det bara 8 grader ..

JA ja .. vill man finns det nog att göra .. skulle behöva plantera om några blommor .. men inte kul .. så få se när den lusten kommer .. nån gån .. måste det ske ..

HEJ SVEJS för i dag ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar