lördag 18 oktober 2014

Lördag i dag

I går var det fredag .. då fint väder ..

JAG tog en Ica-promenad .. men den började vid sophuset ..

SEDAN tog jag den yttre vägen .. förbi OK-Q8 .. sedan fram förbi COOP ..
vidare till APOTEKET ..
Då gick jag förbi det NYBYGGDA BADHUSET .. som jag ser taket ..
hemifrån köksfönstret..

men nu kom jag förbi det på andra sidan vägen ...

Först var det LÖVBLÅSNING utanför fönstret .. så gick jag iväg ..
DÄR är det omtalade försenade BADHUS-OMBYGGNADEN ..


på hemvägen var det BUSS-TRUBBEL .. eller nåt åt det hållet .. för såg dom på långt håll ..
och så länge jag såg innan kullen där jag bor svängde så träden skymde ..

Till apoteket .. som jag var på väg till .. SEDAN till ICA ..

innan det var det EN SKATA på vägen ..

Undra vad den hittade där .. så kom det bilar .. så då flög den upp vid kanten ..
TALGOXEN .. då är jag nästan hemma igen

äpplena .. var i skogskanten mitt emot COOP .

SÅ in i RÖRAN som ska bli bra så småningom .. ICA gör om hela butiken .. det flyttas om en hel del ... MEN SOM TUR ÄR .. så är PERSONALEN väldigt hjälpsamma .. när jag inte hittar ..

SOPSKÅPEN stog på vädring när jag var hemmifrån .. och ett brev från FOLKSAM fanns det där innanför dörren .. när jag kom hem ..

OCH en massa fröer hade jag handlat ..

HEM tog jag innervägen .. altså baksidan .. eller innergården .. DÄR utanför .
på gräset är det massa svampar .. detta var bara en del ...

Och i rundeln där är dessa växter.. men vet inte namnet ..

OCH dessa ASTRAR ..

Efter 1½ timme och prat med en kompis utanför ICA så kom jag hem ..

Detta var ett av mina köp .. överst .. nyss satt i batteriet .. Den gamla där batteriet var slut .. men såg dåligt på den ..

Den tredje bilden .. sovrummet .. den sista i vardagsrummet .. men det skiljer ungefär 2 garder på den och på den i sovrummet ..  nu när den kommit i rätt efter en stund ..

BALKONGEN läar så det är lite varmare där ..

DET var gårdagen .. I dag fixade jag klart tofflorna som min SYSTERDOTTER ska ha ..
Hopsyning och provning NU är dom packade i ett stort kuvert ..

Ska posta när jag går till ICA .. nästa gång ..

ÄN blommar mina NEJLIKOR på balkongen ...

OCH städade ur ett skåp med blokrukor och dessa ska jag kasta.. eller loppis om ingen vill ha .. en är tingad av en kompis ..

Väggarna här är så hårda så allt måste BORRAS upp . så jag ska inte använda dom .. föresten har jag ingen bra plats heller ..

GLAD också att min SKANNER fungerar nu .. skannat en del mönster och lite annat .. som låg ..

HEJ SVEJS .. tills nästa gång .. PLING PLONG ..

2 kommentarer:

  1. Här har första snöflingorna fallit.............reeeedan....

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ då .. hörde ryktas att det kom några här.. Men det var nog bluff.. men sörmland är ju ganska stort.. så kanske ändå .. NU regnar det här.. 15 grader i dag söndag..

      Radera