söndag 5 oktober 2014

SÖNDAG

Ibland hinner jag inte med allt jag vill .. eller orkar ..

Fibron och vädret sätter käppar i mitt HJUL...

I dag var jag till ICA .. i ombyggnadsröran .. Nyss hade jag lärt mig hitta efter ett års boende här i Brandkärr.. SÅ BÖRJA om från början kan man väl säga .. MEN personalen är också lite villsna nu ...

I går var det SKÖRDEMARKNAD vid MIKAELISKOLAN ..
där två av barnbarnen gick en period.. .
 
Snygg ingång till SKOLOMRÅDET ..

DET började med FIKA där och snack med dotter o måg.. och deras bekanta ..
vilken trevlig pratstund det blev.. så runt och kolla in läget ..

Ett av alla stånden .. men billigt är det inte.. men trevligt..

DET skulle bli nån form av uppträdande .. men jag var på väg till nästa ställe ..
hade köpt två påsar bullar .. dom var JÄTTEGODA ..

och nya grytlappar för ½ priset .. ändå 40: -

VID nästa ställe FÅFÅNGAN sommarkafe
GANSKA nära .. nästan så man hörde musiken från det ena till det andra stället ..
DÄR var denna fina frökapsel ..

MUSIKEN .. en tjej o en kille sjöng.. dansbandsmusik .. DÄR BJÖRKARNA SUSA var
den 4-e melodin jag hörde.. sedan tog dom paus eller slutade .. var på väg hem..
sprang på dottern o jänget .. då var dom där ..

Hemma vägde jag äpplena som jag fått från två VILLA-TRÄDGÅRDAR på hemvägen .. 2½ kg drygt .. bullarna som var goda och grytlapparna ligger där .. VILKET toppenväder det var .. Först på morgonen var det mulet.. men till kl, 11, när jag gick var solen på väg fram .. sen var det toppen hela dagen .. vännen firade en son i Stockholm .. blev upphämtad av Norrköpingsonens fru .. och två sönerna ..

 I dag har jag kört ut några dokument.. provat på min nya skrivare .. funkar bra ..
DÅ är det bara Scannern som ska igång .. fattar noll där ..

Men det blir en senare historia.. min vän DATA-BERT får nog hjälpa till ..

FICK inte med det .. men oj vad löven dalade när jag gick förbi där på väg till ICA ..
i dag .. i slutet av huset där jag bor.. kan gå där.. då kommer jag in på framsidan ..

Bara ett löv med dropapr på ..

ICAs RAGGI-GARN till tofflorna som jag stickar nu ..

Stickade ett par.. eller är på gång med ett par.. varför detta skrivade där.. jo min systerdotter ville ha ett par.. och då blev det tal om färger och mönstret .. därför fotade jag av garnerna på ica .. det garnet är fint..

Färgerna beror lite på var man börjar och varv och antal maskor.. Att det är melerat i det vita partiet .. beror på att jag har ett svart garn .. BIGG VERONA också Icas .. en aning tunnare men det gick bra .. ändå att stick så som jag har gjort..

Men hon ska ha ett par i orangefärgat ..

Ja det var detta .. åt den sista biten av PAJEN till mat i dag ..

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Trevlig utflykt må jag säga.................

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA liten och enkel.. och trevligt.. på nära håll..

      Radera