lördag 11 oktober 2014

SORG IGEN

Jobbigt att läsa tidningen i dag

En av mina äldsta vänner hade gott bort 88 år ..

skulle fylla 89 den 1 januari .. Visste att hon var dålig .. men det gick väldigt fort nu på slutet .. pratade med hennes bror för ett par veckor sedan ..

VILA i frid nu GUN-BORG ..

NU får du förenas med din ÄLSKADE OLLE .. som jag vet att du saknade mycket ..
det är 8 år lite drygt sedan han gick bort .. OCH nu slipper du oroa dig för dina sjukdomar ..

JA så jobbigt det är ibland ..

NU kom sorgen efter min MAMMA upp i ljuset igen ..

hon gick bort den 22 augusti .. 2½ månader ungeför sedan ..

Så läste jag på FACEBOOK i morse .. min systerdotter skulle åka till SKÖVDE troligen för sista gången .. då slog det slint i skallen på mig ..

DET blev lite för mycket då .. ..

SÅ det blev inget MALMKÖPING i dag .. ORKADE inte följa med ..

SÅ ULLA kom och hämtade sakerna jag hade fixat i ordning till försäljningen ..

Två almanackor .. två par tofflor och tio kattmöss packade två o två ..

NÄR jag var ut till Ullas bil och lämnade påsen .. passade jag på att fota några löv ..

OCH en väldigt lite colaburk stog på cykelstället .. men det syns inte här ..


NU kan man ana BADHUSBYGGET .. på andra sidan vägen .. och parkeringen ..

Var tvungen att göra något .. så det blev en del städning på balkongen ..
Då var det kanonväder där ..

Trapphyllan viken mot väggen .. den andra hyllan får stötta den .. Blir det vinter o snö .. ska det nog stå bra där .. gick ju bra förra vinter ..

DET här ska in i grovköket .. och till sophuset .. halva balkongen klar ..

Gräddade pannkaka i går ..

tog några kalla till mat i kväll .. med lite smör på .. och en fika ..

Det går bra det också .. .. NU är det kolsvart ute .. oj oj vad fort det svartnade utanför .. nyss var solen där ..  kl, är 19,15 ..

NU ska jag fortsätta att slöa .. huvutet är inte riktigt med mig ..

HEJ SVEJS .. vara rädda om varandra ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar