fredag 24 oktober 2014

Fullt upp blev det ..

OCH jag som inte skulle fira ..

MEN när ANITA sa att dom skulle komma efter jobbet och att LENA o barnbarnet YVETTE skulle komma också .. då tänket jag .. jag fixar till något .. för YVETTE bor och studerar i UPPSALA .. hemma bara ibland ..

OCH dom andra 2 barnbarnen kom också .. så vi blev 7 stycken runt mitt köksbord .. 
ända platsen där vi kan sitta och fika ..

Fick plocka fram flera muggar .. och stolar .. TREVLIGT var det ..

Fikon o äppelkaka .. god .. den skulle vara lite kladdig innuti ..
så den skulle nog varit ute lite lite tidigare ur ugnen .. men så god den var ..

VILKEN fin CYKLAMEN jag fick av äldsta dotter med barnbarnet Yvette .. krukan lite stor.. så jag hade i lite LEKAKULOR och ställde ett fat på det .. då blev det perfekt .. så nu på morgonen har den fått några isbitar på fatet .. och det ska den få varannan dag

FRÅN dotter o måg och mellanbarnbarnet .. och från äldsta barnbarnet

Nåt nytt paket som dom kommit fram med..

60 + 20 kroner .. lite på varje "paket" ..

MEN trevlig skrapstund hade jag när alla hade åkt hem ..

SÅ några telefonsamtal .. ett nu på morgonen .. min fd granne grattade som hon brukar ..
med munspelsmusik ... MED EN ENKEL TULIPAN ..

så kort .. kom det ett .. + ett som legat och väntat sedan 30 augusti när jag var till Katthememt i Norrtälje och träffade en BLOGGVÄN .. som nu är en telefonvän .. via SKYPE ..

DENNA fina katt som är en RINGHÅLLARE fick jag .. HON får vänta till JUL med att öppna sitt paket .. för hon har redan fyllt .. förut i år.. MEN katten REVIS .. ska snart öppna sitt paket .. vi bytte paketpåsar då i augusti .. så båda sparade porton .. när jag ändå skulle åka..

SÅ ALLA grattishälsningar på FACEBOOK

RUNT 40 st .. oj oj säger jag bara ..

NU får det räcka för i dag .. HEJS VEJS .. alla goa vänner

 
Har ett program på datorn .. så jag kan fota mig själv .. så det ska jag visa min SKYPEVÄN .. den söta lilla kissen .. Presto Page Manag ... heter det .. men på engelska.. men lite har jag läsrt mig att göra där.        fotar via webbkameran ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar