lördag 1 november 2014

NOVEMBER nu

OJ redan .........

Ja tiden den far iväg...

I går for jag med min namne till GRANNSTADEN OXELÖSUND ..

en mil dit ..

Namnes son jobbar i fiskdisken .. LUSTIGA musslor.. avlånga .. svenska var dom ..
kolla i framkanten ..

Mycket att se.. ombyggt sedan jag var där senast .. flera år sedan .. Namne letar efter en krydda ..

 
Oxelösunds kyrka som har en lite udda förm .. men tror den skulle tjänstgöra som nåt landmärke för sjöfararna .. eller nåt sånt .. när den byggdes för många år sedan ..

Det var som jag trodde .. hittade lite om kyrkan ..

S:t Botvids kyrka


I 50 år har S:t Botvids kyrka stått på berget som ett sjö- och landmärke, stolt uppsträckt mot himlen. En kyrka som betytt mycket för många genom åren. Hennes ljusa och öppna inre med låga trösklar och högt i tak lämnar ingen oberörd.

FINNS mycket att hitta på nätet ..

FINT där.. varit där ett par gånger ..

Fick en försenad present av min NAMNE också ..


DENNA spindel såg Kurt o jag på väggen på ett hus..

OCH när vi kom hem såg vi denna kisse utanför dörren .. detta var i torsdags .. em ..

OJ vilket gott bröd ICA oxelösund har.. denna köpte jag .. och NAMNE hjälpte mig SKIVA den där.. stopp i och ut kom skivat bröd .. ALDRIG provat det ..
NU kan jag köpa limpor på ICA MAXI och få den skivad ....   så bra ..

LILLA JAG .. fick denna bild på E-POSTEN av en vän från Saltsjö-Boo

Men fattade inte först att det var jag .. lite skoj i Halloween-tider .. denna är väl ok ..
men denna BLÄ och BLÄ


MEN måste erkänna att hon kan detta med att sminka folk .. i allafall på datorn ..

HEJ SVEJS för i dag   ....   R E G N A R   .........        fy o blä          ...




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar