måndag 24 november 2014

Stormen

Var här i natt ............................

OJ oj oj vad det blåst i natt .. och regnat ..

Och i morse ... så låg en BJÖRK ner på innergården ....

en ½ för den var av på mitten ..

JA STORMEN den kan ställa till det .. då hade väl vi tur ändå ..

Traktorn hämtade och tappade .. så till sist är det på plats ..

DET var denna måndagsmorgon ..

Plockat undan lite .. för det är min tur att hålla i Cirkeln om Uppland i dag ..
jag ska bjuda på fikabrödet .. Mackor först sedan nått annat ..

SÅ i går bakade jag en kaka ..

Fikon o äppelkaka .. den är sååååååååå god ...

Var och handlade innan ....

passade på när solen var framme en stund ....

LITE sol o moln .. men på em vid 3-tiden kom regnet .. men en liten stund fick man vara glad ..

I DAG är det ½ storm .. nästan full storm .. 5 grader .. och regnar ..

HEJ SVEJS .. till en annan dag .....

HOPPAS dom andra björkarna får stå kvar .. GILLAR dom skarpt ...

2 kommentarer:

  1. sol sol sol vad jag längtar efter sol här har det varit grått och mörkt i evigheter.......snö längtar jag också efter snö som stannar kvar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det sol en sväng i går.. i dag är det DIMMIGT som bara den .. HA DET ..

      Radera