torsdag 6 november 2014

Första snön

För denna vinter föll i natt

FÖRSTA SNÖN för denna vinter ......

DET har varit lite annat denna vecka .. städningen kom i tisdag ..

så har jag tagit laxeringspiller och i går fm .. ett lavemang .. för i går em var det tarmundersökning .. ALLT var ok .. tror dom men inte fått svar än .. men det såg bra ut .

Detta tog jag .. fy attan-- prata om DIARE och PRUTTANFALL ..
där kom allt ut ..
LÅNADE GRANNENS BIL och åkte till vårdcentralen i går.. kände att det skulle bli jobbigt att gå .. och så regnade det också .. SÅ blev det en timmes SNACK och fika när jag kom hem två timmar senare .. men undersäkningen tog bara tio minuter.. men det var ju lite väntan och samtal också .. så passade jag på att åka och kolla lite kläder..
en utförsäljning på Träffen .. dom kommer dit nån gång om året .

I tisdags virkades kattmus 130 .. lite fel för jag har virkat 35 grisar också .. 
men 130 är det som ska packas .. till 6 olika håll ..

NU ska det stoppas o packas i påsar.. innan julsändningen ska iväg .. Fixade julkort o adresser i går fm .. Adresserna skrevs ut på KLISTERLAPPAR .. men dom ska inte iväg förrän i början av december .. men som med allt annat .. förberedelser .. för att hinna med allt ..

VARFÖR gör jag detta .. för att katterna ska ha nåt att leka med ..OCH det är det sättet jag kan hjälpa till med att ge katterna något .. så kan KATTHEMMEN sälja dom och få in några kronor.. som pensionär med dålig inkomst .. så är detta nåt jag tycket är roligt .. att hålal på med .. och GARNER .. det får jag från ett katthem i retur .. kan man väl säga .. fått cirka 15 kilo garner dom sista två åren .. det blir många kattmöss ..

NU lite annat pyssel innan det blir dags att börja med påskmössen ..

Almanackor till vänner .. julkort ska fixas .. mm mm

SÅ det dagliga .. allttid finns det nåt att fixa med .. Blomvattning .. tvätt disk .. dammning .. mm mm .. så FACEBOOK och BLOGGARNA

HA DETS Å BRA .. KÖR FÖRSIKTIGT i vinterväglaget ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar