fredag 7 november 2014

DRA MATEN

DET ska jag göra efter denna dag ..

Handlade en dramaten-vagn i dag på ICA för bara 149:-

Har tänkt det flera gånger.. men då jag inte kan dra .. så köpte jag en och gick runt och handlade inne på ICA .. för att känna mig för .. det gick bra ..
skjuta den .. och det gick bra ...

DETTA som är här nu .. skrev jag på FACEBOOK när jag kom hem ..

Varit till Coop skulle köpa frimärken.. men jag tog påsen och gick.. inte alls kunnig med vad det skulle vara på det brevet ..Så in på apoteket.. ja ja.. nästan 500.-
ögondroppar och pulver för trög mage.. så det var väl ok-pris
Så till ica .. handlade frimärken där och postade mina brev och köpte nya frimärken.. så handlade jag.. "HITTADE" 149:- en DRAMATEN .. men jag skjuter maten .. testade innan jag bestämde mig med att hadla vagnen nästan full .. otur.. det blev en avstämning i dag.. så jag fick plocka upp allt.. ibland gör dom stickprov på en vara men inte i dag .. det gick bra att skjuta den hem .. och bra pris på den .. istället för att ta cykeln när det ska handlas lite mera ..vädret.. det var väl ok.. inget snöande lungt och skönt 3 +grader .. nyss ätit två knäcke och testat det nya pulvret.. det var ok att ta .. det var det inte förr.. .. så nu kanske det blir ordning på toabesöken .. lite mera regelbundet.. även om det inte varit några större broblem..
periodvis har det varit med det .. så nu är det bara att vänta och se


Fortsätter dagens blogg nu då ...

Klart att snön skulle komma innan jag fick upp hojen på balkongen

Den får stå där i vinter.. om jag skulle behöva den .. men jag köpte ju en dramaten i dag ..
så jag behöver nog inte cykeln för att handla ..

Vackra blad på hemvägen ..

Av med skorna vid hemkomsten ..

En massa handlat .. först apoteket .. så ICA

SERLAPAPPRET med behållare.. behållaren ska vara i badrummet .. så jag slipper springa till kökslådan .. där jag har ett lager.. när jag har tvättat håret .. TORKAR fortare om jag anväder papper

Började köpa dessa "handdukar för många år sedan .. men när jag flyttade hit .. så började jag använda det mer.. ligger i en låda vid diskbänken .. för det passar inte med en pappershållar där vid diskbänken.. då en skåplucka skulle slå i den varje gång jag öppnade den dörren .. därför blev det detta papper där...

JA ha då får det räck för i dag .. stillestånd i skallen just nu.

HEJ SVEJS...

2 kommentarer:

  1. Ha en riktigt skön vecka önskar Norrland

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ .. ska försöka.. Snön som kom försvann ..

      Radera