torsdag 7 augusti 2014

SOLIG

.............. Liten promenad .......................

Till fd grannarna eller lite fel är det .. för KARIN bor i nästa kvarter ..
Var dit med lite tidningar .. hon får mina utlästa..


Där är tidningshögen .. det blev 4 st i dag .. 2 + 2 ..

Längst upp i bild .. en envis fluga som bara ville vara med på kakfatet ..

Jag blev sugen på vindruvor när jag var in på Ica för att köpa brödet ..

Så jag tog med en ask .. som vi käkade av .. jag bjöd på fikabrödet .. inte ofta jag köper bröd .. men ibland kan man väl göra det ..

Så tänkte jag gå till Kolonin .. men FD grannen var på väg hem då .. för i morgon åker hon till DOTTERN i Västervik ..

Så jag traskade STOCKHOLMSBACKEN sakta hemåt .. denna sega långa sugande backen .. förbi en massa äldre villor.. men fina

OCH utan min kamera tar jag inte så många kort .. men några blir det ..

NYPONEN börjar mogna över allt nu .. detta är i den sega backen ..

DENNA bilden tog jag 08,30 i morse .. nyss uppstigen då ..
GENOM fönstret  ...

UTSIKTEN från min balkongdörr .. nu är mina pelargoner så fina ..

BARA ETT FEL .. dom "fröar" en hel del när dom vissnar

MEN det får man ta för denna blomsterprakten ... 14 st har jag ..

SN kommer troget varje morgon .. i morse behövde jag inte bocka mig ..
JO en liten böj blev det ........

NYSS ätit lite mat .. inlagd stekt strömming .. såååååååååå gott ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar