torsdag 31 juli 2014

UTFLYKT

Eller  vad ska man säga ......

ÅKA-HEM-DIKT

Klockan FEM
Kom jag HEM
Allt gick BRA
Som det SKA
Men det är KLART
Missade en AVFART
En sväng jag FIXADE
Inget TRIXANDE
Så rätt väg vi TOG
Alla i bilen LOG
Så hem vi KOM
Då var klockan FEM
Utanför det var STÅHEJ
Inte något GALEJ


Brandbilen och AMBULANSEN
Någon kokat torrt på spisen
Då kom hjälpen i form av polisen
och brandkåren och ambulansen
Två dagar i rad
men på olika våningar det var
Men i samma PORT

Bränder kan gå FORT

OJ så det kan gå ..
Men vi helskinande kom HEM


Inga konstigheter det var
Minnen nu vi har ..
Från en dag där vänner var
I en lägenhet dom där bor
Så lagom stor

Kollade ut . när jag kom hem .. det såg ut likadant i går.. så jag gick ut och frågade .. torrkokning .. en äldre man .. samma sak i går.. men då hos en annan person .. på en annan vaning .. nu nedre botten ..tur det finns BRANDVARNARE .. två portar från min..
 trodde det var vägg i vägg .. men en port emellan .. känns lite olustigt..

JAG står på den minsta balkong jag sett .. och tar kort över detta fält.. DÄR i bortkanten ligger GRAFIKENS HUS i Mariefred .. eller låg.. det brann för ett tag sedan .. lite konstig.. för just i dag hade dom nyinvigning av det inne i stan nån stans.. av det som ska vara konstens hus numera.. eller tills detta blir uppbyggt .. men det vet man inte hur det blir med det ..

DET var dagens lilla äventyr..

TILL en bror och SVÄGERSKA som vi hälsade på  TILL mina grannar i 31-an .. 
 
OCH en liten överaskning blev det .. för hans andra bror o svägerska från MALMKÖPING var också där.. jag visste det .. men inte mina grannar ..
JAG känner alla dessa personer GENOM SBU.. som jag är med i ..
EN NYKTERHETS-FÖRRENING

SÅ därför var Malmköpingsgänget där också .. för det var länge sedan mina grannar hade träffat dom .. och dom hade tid att åka dit ..

Så MINA GRANNAR VAR EXTRA NÖJDA att dom fick träffa alla

NU är jag trött .. KLOCKAN är 21.30 snart .. efter en trevlig dag med bilåka .. mat och prat ..

HEJ SVEJS..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar