söndag 20 juli 2014

Söndag kväl

Klockan är snart 8 denna söndagskväll

Ja ja.. vilken dag ..  både bra och lagom bra ..


Först vaknade jag tidigt .. låg kvar o somnade om lite ..
Så ringer mobilen .. hemtelefonen är igång men ett tillfälligt nummer där..
DET har jag inte gett ut..
MIN dotter ringer ofta på mobilen ändå .. NU är det en ny mobil här hos mig..
Jag följde strömmen som många andra .. smartfone .. DORO Liberto 810 ..
MEN oj  massor att lära sig .. ALTSÅ min dotter ringde .. frågade om kaffet var på ..

VI står på parkringen .. Men  dä r   ska  ni väl inte stå.. KOM in då ..
Ja hade frukostfikat i handen  ..  det hade varit lite datastrul på morgonen ..
ALLT är ju nytt där.. eller nytt BREDBAND är det ..NU blev det en stund med dom och jag fick lära mig lite nytt om min nya mobil ..
JA ja  vad har jag gett mig in på ...  JAG lär mig väl  om ett tag ...
Efter att dom hade åkt.. blev det rengörning av akvariet .. för jag hade tänkt åka och köpa nya fiskar .. men det var ju jättevarmt .. Så lite tveksam var jag ..
Men ändå .. JAG tar cykeln förbi  ICA och lämnar åter ett par taits ..
 JO jag cyklar  iväg till PAUL JUNGS HAGE .. det tar 10 minuter lite drygt att cykla dit..
Ställer cykeln vid ARKEN ZOO ..  så går jag hela vägen bort till Karlssons .. sedan in på Rusta
hittade inte kabelklämmor där.. det jag skulle köpa.. också ..
Går till CITY GROSS .. strosar runt där också en stund ... hittar några klämmor .. ok 15 kr. så jag tar dom  även om dom inte var vad jag ville ha.. köper lite  annat  också ..
DETTA handlade jag .. så in till ZOOBUTIKEN ..
10 neontetror .. 2 algätare  en snäcka .. ligger i karantän en stund .. där jag blandar vattnet .. innan dom får komma ner i akvriet ..
DÄR är påsen .. när jag kom hem .. en stund ..  med akvriet .. där ska dom få sällskap av mina guppys .. dom har mått bra där i några månader nu ..
DÄR står jag med cykeln  vid    busskuren .. och tar detta kort .. med mobilen .. min KAMERA är fortfarande på lagning .. och inte bra att zooma med den .. då blir inte bilderna bra ..
DÄR är ICA där jag var för drygt 10 minuter sedan ..  på andra sidan motorvägen ...
åker förbi COOP och OK-Q8 ..
 så en bit på vägen innan jag åker över MOTORVÄGEN   så en sväng till där en RONDELL är men jag åker förbi på cykelvägen .. så det var inga problem att cykla dit .. gjort det förut ett par gånger .. så jag visste ju hur jag skulle åka ..

Ja ja .. nytt modem .. nytt bredband  ..   nya   program  via TIVO-TV .. ny MOBIL
 NYA fiskar .. LIKA bra att ta allt på en gång   .. nä nä .. det bara blev så .. ville köra akvariet ett tag innan dom nya fiskar skulle i .. nu efter  en dryg månad .. blev det dags ..  tiden går inte så fort som man tror alla gånger ..
TV-kvällen är inte mycket att se för mig .. lyssna på reprisen om ULLARED .. sett det förut .. bara lite sällskap att höra folket prata ..
SOL o moln i kväll .. DET blir inte lika många kort tagna med mobilen ..
SÅ jag får vänta tills kameran kommer åter .. NY eller  lagad  ..

HEJ SVEJS .. lite trött i kväll

2 kommentarer:

  1. Man får leka ett par dagar med den nya mobilen så lär man sig. Övning ger färdighet.
    Ha nu en skön fortsatt kväll.
    Tjingeling på dig och må så gott.

    SvaraRadera
  2. TACK för din kommentar .. trevligt när nya besökare säger något..
    Kollade på din sida i går.. inga bilder.. bara tomma rutor där.. kan vara något tillfälligt.. ska kolla en annan dag .. lite mycket just nu .. HINNER inte och orkar inte skriva som jag vill.. DELS VÄMEN .. FOBROMYALGIN och jag är osams då ..

    SvaraRadera