lördag 26 juli 2014

UT i DET BLÅ ...

UT i DET BLÅ ... med ENGSTARANDS BUSS .........

DAGEN började med att jag gick ner mot stan och vännens lägenhet ..

I går fredag fm ..
Det första jag såg var denna POLISBIL som hamnat på sniskan i ett dike bredvid en häck ..


Så efter lite snack hemma hos vännen .. lite prat .. mm så gick vi till bussplatsen där vi och en massa andra skulle bli upphämtade .. innan på vägen dit blev det lunch på ett gatukök .. Så ville vi vara i skuggan en stund .. SKRÄMDE upp en hare där..

Så var det dags att kliva på .. vännen och jag hade bokade platser längst fram .. f
ör annars mår jag illa ..

Nu är vi på väg .. färden gick mot JÖNÅKER .. där det var påstigning .. bla .. PAPPA JAN ..
i familjen ENGSTRANDS .. Sonen THOMAS kör .. mamam LISBET guidar ..

VI ska mot NORRKÖPING .. tror jag .. men hej vad fel det blev.. det blev sväng mot KATRINEHOLM ... Så gick färden på kringliga vägar tills vi kom så vi svängde MOT ÖREBRO .. Ja ja .. flera mer än jag hade gissat på HJALMAR .. och hans revy .. MEN vi ingenting fick veta .. färden vidare gick .. SVÄNG mot KUMLA .. ja ha .. vart ska vi .. alla undrade nog .. Lisbet ingenting sa .. men hon antydde att vi var på rätt spår .. Vidare vi for .. solen sken .. ute var det 30 grader .. INNE i bussen var det skönt .. VID Väderstad blev det mat ... TROR det hette så ..

då var klockan 17,30 ungefär ..

Maten var avklarad ..

Så dags att inta bussen igen ...

SÅ GOTT DET VAR .. en förrätt .. med några bitar kyckling och grönt .. SÅ huvudrätten .. missade att fota den .. MEN FISK .. helstekt potatis .. och ärtor .. STORA portioner var det .. jag lämnade en del .. ORKADE INTE allt .. så en fika ute i pergolan .. sedan gick färden vidare .. DET var bara det att vi vände åter en bit.. ..KLockan .. 18,30 var vi framme vid

TRYSTA SLOTT vid TÅNGERÅS ..

Vilket slott .. oj oj .. vilken utsikt ner mot scenen ..

FINT var slottet .. nu är vi på baksidan av det ....

RUNT 750 personer var samlade där i publiken

Folk .. LUNGT o TREVLIGT .. MUSIKEN var lagom .. inget skrål ..

NU var HJALMAR på plats .. PETER FLACK .. med sitt gäng .. först pratade Hjalmar om allt mellan himmel o jord .. för mycket matprogram på tv mm ..

BARA ETT FEL.. min kamera är trasig.. så jag fick fota allt med min mobilkamera.. den var ny .. så jag var lite småsur.. för det .. men lite bilder blev det ..

Så avståndet var inte bra .. PETER FLACK .. med fru och dotter var där ..
DOTTERN sjunger så bra .. frun berättar bra ..

SÅ var det GUNILLA ÅKESSON .. MONICA THÖRNELL ...

MIKLAEL NOIJMAN .. ursäkta felstavningen ..

SÅ min favorit .. STEN NILSSON från STEN O STANLEY ...

SÅ PETER .. som spelade PIANO .. han ska medverka I KVÄLL på TV4 ..

i MELODIKRYSSET .. ETT UNDERBART gäng var det ..

MYCKET SÅNG O MUSIK .. Mikael var bra .. många år sedan jag hört honom .. Dom sjöng en del ALICE BABS-LÅTAR ...

Berättade om bortgångna bekanta skådespelerskor .. mm

Man kommer inte ihåg allt ..

TRE timmar höll det på .. med fikapaus .. för oss bussresande .. i ett tält för sig ..

Avskedets stund var inne .. då var klockan 22,05 ..

KLockan 20,00 tog jag denna bilden .. underbar kvällssol över vattnet där..
scenen är till vänster ..

Vackara buskar där vid sidan av slottet ..

VÅRA underbart trevliga Reseledare ..
Pappa JAN .. mamma Lisbet och sonen Thomas ..


DÄR vid ringen ungefär.. där var vi .. vi var hemma 01,30 .. denna fredagsnatt ..
men detta var det värt .. i stora mått ...

Men allt roligt tar slut ..

DET blev lördagsmorgon till sist om en ett långt sovande ..
JAG var uppe vid nio-tiden .. vännen sov lite till ..

Jag kollade gårdagen post ..




TREVLIGT med vinst .. bara ett fel .. dom två lotterna var inte där ..

i kuvertet .. JA ja.. ska ringa till dom ..


I DAG är det 30 grader .. svetten rinner ..


DET är en lungn dag efter en trevlig dag UT I DET BLÅ ..

HEJ SVEJS alla trevliga vänner ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar