lördag 5 juli 2014

SOLGASSIG LÖRDAG

MILDA makaroner så hett det är i dag .. 30 grader på balkongen

LITE för varmt att vara där.. just nu .. 19 på skuggsidan .. på em ..
JAg tog en promenad förut .. på en dryg timme .. postade några brev..

KORSORD som skulle iväg .. JO DÅ .. det händer att det kommer nån lott då o då ....

Promenaden blev trevlig .. väldigt gassigt stundtals .. Ingen jacka .. bara en tunn jumper på mig .. Så efter nån ½-timme så där.. MÖTTE jag en gammal bekant .. kan tolkas på flera sätt .. vi är ungefär lika gamla .. gifte oss samma år 1964 .. då bodde vi grannar i ett hus på landet .. då blev vi bekanta .. kom ifrån varandra .. hon skilde sig många år före mig.. men vi har setts då o då på stan .. nu bor vi nästan i samma område .. så vi tog en promenad båda två ..
men det visste ingen av oss .. men åt varsitt håll .. så vi möttes ..
EN kvarts samtal blev det .. SKUGGA då som tur var ..


JASÅ .. hovfotografen är ute i dag .. skoj skoj .. från henne ..
det var dessa klöver jag fotade just då när vi möttes ..
TREVLIGT samtal blev

SÅ fortsatte jag min promenad åt mitt håll .. hon åt sitt .. JAG skulle till COOP
DÄR jag handlade lite .. skulle ha några klisterlappar till krokar ..
Så blev det lite till och utanför
HALLON .. 40:- ok ..  lite dyrt i mitt tycke ..  nån gång får man unna sig nåt gott ..

Det var dagens inköp ..

På väg hem .. från coop

PÅ väg hem ...
Vilobänken var ledig .. kan gå upp där om jag vill .. lite småknöligt ..
Då kommer jag in på framsidan .. men baksidan .. innergården är bäst ..

OCH jag med min ormrädsla .. undviker skogen denna varma årstid ..

OCH min dotter skrämde upp mig i dag .. DOM hade haft en SNOK .. på plattorna framför trappen vid ytterdörren .. men dom fick inte tag på den .. den gömde sig under trappen ..
fy attan .. och jag ska dit nästa lördag på 50-årskalas .. känns lite jobbigt ..
men på en vecka får man hoppas den har slingrat iväg till skogen som är bakom huset ..
en lite skogsdunge mer än skog ..

I GÅR var jag nästan 4 timmar på stan .. för jag skulle kolla upp lite om tv-kanaler och bredband.. ville prata med några.. så därför var jag på stan ..
DET blev jobbigt innan jag var hemma ..

FÖRST en visit hos dottern som kollade det jag hade fått av COM HEM genom mitt hyresbolag .. TIVO-TV .. bredband och hemtelefon i paket ..
för oss som bor i COM-HEM-HUS och bor hos NYKÖPINGS HEM ..
Bra bud fick jag .. så jag ska anta det budet .. men ville kolla lite annat först ..
det var därför jag ville att min dotter skulle kolla .. det var ok .. tyckte hon ..
Efter det blev det en sväng till ån vid STORHUSKVARN ..

MIN mås var där.. den vinkade åt mig ..

JAG tycker dom har så fina ögon .. denna mås .. tror det är samma ..
sitter alltid på samma sten .. KALLAR jag för min mås ..

SEDAN efter det STADSTUREN .. .. senare till KARIN en kort stund ..
och på innergården där.. min namne .. dom kommer hit på fika på måndag ..
det var det jag skulle kolla tiden ..
SEDAN knallade jag den långa sega Stockholmsbacken hem ..

DET tar en kvart ungefär .. BUSSEN o jag kom samtidigt .. till hållplatsen ..
eller jag svänger några meter innan ..

BUSSEN stannade och släppte av några ..

En bit upp i Stockholmsbacken .. på en tvärgata .. låg det som jag trodde en död EKORRE .. men det var en ÄCKLIG RÅTTA .. blä o fy

BLÄ för råttor ..

KVÄLLSMOLN vid 8-tiden fredagkväll ..

I dag har det inte varit så många moln ...

MOLN-en var där vid RONDELLEN vid Ok kallar jag den ..
den vid infarten från Stockholmshållet ..

DET var detta för nu ..

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar