onsdag 23 juli 2014

FÖR VARMT ..

Men varför klaga ....

JA vad ska man göra .. DET ÄR FÖR VARMT NU ..

Jag har pysslat med att få alla saker i ordning vad beträffat allt med dator ..
telefoni .. mm .. mm ..

NU är det nog klart .. förutom hemtelefonen som ska komma igång i morgon ..

VÄNTAT på att koden skulle komma till mitt nya betalkort ..

I GÅR kom det

SÅ i dag i värmen var jag på stan .... först hjälpte min namne med några saker på datorn ..
en del gick bra men inte allt ...
SÅ till dottern .. lite mobilhjälp blev det där ..


Så hem via ICA o COOP .. jag cyklade den långa .. sk, yttervägen .. DET ångrade jag .. men det var så dags då .. fick lite ordnat på ICA .. så till COOP .. tänkte .. lika bra att ta det .. så kan jag vila sedan .. en enda sak handlade jag där.. men 2 meter läng 5 cm smal .. en ellist som ska vara vid tröskel .. bra att den är hemma .. kan ta det när lusten faller på ..

I GÅR var grannens i 31 och jag ute med DERAS bil i drygt tre timmar ..
MAT PÅ LÄGET i OXELÖSUND ...

VID uteplatsen vid LÄGET där vi år god mat .. Snitsel ..

Hamnen utanför där ..

Kajan hade bekymmer om en tomatbit .. men var rädd när folket kom för nära ..
om den fick den .. vet ej .. vi gick ..

FIN blomma utanför ..

Vi hade åkt runt en hel del .. innan vi hamnade där och åt mat ..
SEDAN for vi till "min" camping .. vinkade åt några .. pratade med några .. 

alla gamla campingvänner till mig ..

Man får inte åka inne på campingen med bil .. men med två äldre som hade svårt
att gå så blev det ett undantag .. en träffade vi som blev glad ..
Husse var hemma i Finspång .. o matte var på vift ..

Lilla LISSIE .. så snäll så .. och hon kände igen mig .. VI har ju bott där tillsammans ..
men i olika husvagnar .. .. Men hon ville inte titta på mig ..

Så åkte vi en liten sväng till innan vi for hem ..

DET var en lättkörd bil .. han hade .. NU kan vi ÅKA till MARIEFRED nån dag nästa vecka .. utan problem .. hälsa på bekanta till mig .. och BROR o SVÄGEGERSKA .. till Arne som jag körde runt med .. och frun ..

HAN vill bara åka hemomkring .. så därför ska jag köra dom ..

DENNA värmen .. tur det fanns Ac i bilen .. så där var det skönt ..

PÅ fredag är det en resa för vännen och mig .. UT I DET BLÅ .. med

ENGSTRANDS BUSS .. undra hur många gånger jag åkt med dom nu ..

Det är några st, ..

COSTA BRAVA 2 ggr .. TYROLEN 1 ggr .. Tyskland några gånger ..

TYROLEN åkte jag själv .. efter att min sambo gått bort .. TILL COSTA BRAVA och en del andra platser var jag med fd sambon som inte finns ibland oss längre ..
OJ OJ vad tiden går.. drygt 9  år sedan ..

Så till FAGERÅS förra året .. vännen o ja g ..

OCH NU .. ja VART ska vi ..
DET får jag veta på fredag .. när vi kommer dit vi ska ..


BARA ETT FEL .. VILL HA MIN KAMERA ÅTER .. men nä.. det dröjer nog en vecka till..
så det blir till att använda MOBILEN .. men det är väl .. bättre än inget alls .. MEN att zooma är inte bra .. man får går nära..  DENNA tar bättre än den förra .. men gillar det inte ...

NU ska jag vila .. DET ÄR JOBBIGT i VÄRMEN ..

HEJ SVEJS ..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar