lördag 19 juli 2014

Lördag 19 juli

DAGEN började som den brukade...

Bara det att jag lade mig tidigt i går kväll .. så jag vaknade lite tidigare än jag brukar ..

NU skrattar ni väl om jag sägar att jag gick upp 08,10 i dag ..

Jag brukar gå upp närmare 9.. ALLA bra tv-program är ju sent ..

MEN IGÅR spelade jag in .. POIROT ... DEN nya TIVO-BOXEN är bra .. men oj så mycket det är att lära .. i dag sparade jag några program ..
annars försvinner dom efter 72 timmar .. det är tre dygn ..

Vi börjar väl med frukosten .. SEDAN blev det korsord och dagens tidning ..
men i omvänd ordning .. KNÄCKET .. fick jag av min dotter när hon var här i onsdags ..
SÅ gott bröd ..

Så lite av varje på datorn .. testade saker på min nya MOBIL ..

DORO 810 smartfone .. Tetasde SELFIKORT .. brukar ta det ibland på skoj .. men nu .. trycker man på en knapp .. ser sig själv som i en spegel .. så bara att fota ..

MEN jag visar FLINTA .. bäddrade bland alla nästan 100 kanaler som är på prov nu i början .. hitta en med Flina .. blev sittandes där en ½-timme ..

Så ............

I MORSE .... Han vann 500.000 i morse .. ja ja. vissa har tur..

VAR och hälsade på min fd granne häromdagen .. kort från hennes balkong ..

Den stora fina oxeln .. där .. oj vad den växt på 30 år..

Hörnet på hennes balkong med
BLOMMAN för dagen .. och mitt fd boende i huset som är där.. .. dessa två kort är från den där Thumbalmappen .. dom blir inte större .. jag frågade om det .. dom är till för att ha när man lägger in bilder till hemsidor .. MEN det går ju inte att spara flera mappar .. när man inte i förväg vet vilka bilder man ska ha .. men detta är tillfälligt .. snart får jag en ny kamera eller så får jag åter min .. lagad ..

DAGENS VÄDER .. 08,10 .. lite mera moln nu ,.kl, 14,35 ..

MUMS .. köpte en burk med NEKTARINER i går.. så gott .. synd bara att man inte kan få så fina hela året .. för jag gillar dessa storstilat ..

Ja ja nytt både här o dar .. NU är det ordning på allt    ...... NÄSTAN ..........

FÖR TIVO-TV ska jag bestämma vilket utbud jag ska ha .. inom tre månader..
så jag kan passa på att spela in lite filmer om jag vill ..

HJÄLP.. HJÄLP .. JAG är inte ÅSKRÅDD men milde makaroner
vilken JÄTTESMÄLL det kom just nu .. 14.43 .. när jag sitter här ..

Inget regn än .. UNDRAR varifrån detta kom .. går in till SOVRUMMET .. oj där såg jag några VÄLDIGT mörka moln .. från balkongen är det en normal molnig himmel med mest ljusa moln .. några lite mörka ..

EN knall till kom nu .. NU stänger jag ner detta ..

VAR klar .. så det är ok ..
HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Här har det åskat och regnat. Välbehövligt.
    Namn och annat är program i kameran.
    Och bilderna är låsta i bloggen, de är för visning inte för att hamna på nätet i övrigt.

    Ha det

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN denna soliga söndag ..
      VAD heter det där programmet med bilderna.. jag har köp ny mobil.. så nu kan jag ha lite appar i den .. DORO 810 ..

      Radera