onsdag 9 juli 2014

SNURRIGT .........

För jag ska byta operatör på alla mina

ENHETER här hemma .. datorn .. telefonen .. och tv-en .. det ska bli det nya TIVO-TV .. 
Så jag ska byta till COM HEM .. oj oj säger jag bara ..

MYCKET att grubbla på ..

TIVOBOXEN .. med tillbehör..

Så här kom det .. fick hämta det på en ICA- butik .. men inte min vanliga ...
.. så en cykeltur blev det i gårdagens värme .. och samma värme i dag ..

Modemet med tillbehör..

Nu tar jag det i fel ordning .. för cykelturen fick jag ju börja med..
SPÄNNBANDEN bästa hjälpmedel som finns .. det satt säkert på pakethållaren ...
NU en bit kvar innan jag var hemma ..

LÄSA läsa och åter läsa.. Oj oj oj oj oj .. det SNURRAR i mitt huvud

VILKEN ordning ska jag ta allt .. har börjat planera för allt nu i dag ..

Så få se om det blir nåt data eller tv innan kvällen är här.. JAG som har så svårt för att krypa på golvet .. TIVOBOXEN .. den ska kopplas ihop med bredbandet .. så det trådlösa .. flytta telefonen .. för datorn är i ena änden av rummet .. Dosan i väggen i den andra .. och kablarna .. dom räcker inte så långt .. JA ja .. vad har jag gett mig in på ..

MEN i slutändan blir det nog bra ..

Knoppen på den fina pionen .. ja den kommer nog att slå ut ..

DÄR ligger den fina blomman .. petade lite .. då föll allt .. men doften var kvar ..
... så ljuvlig ..

Balkongen .. det blommar fint där....

Måsarna hade flygruna denna morgon vid 8,30-tiden ..

DAGENS väder enligt tv-4 och SMHI .. ja ja .. lite för varmt för mig ..

07.53 .. vaknade jag i dag .. och solen hade dekorerat min bokhylla ..
låg kvar en ½-timme till .. .. snyggt .. skulle kunna tänka mig att ha det så ..

JA JA.. man kan inte få allt .. NU börjar resten av denna dag .. hur det kommer att sluta ..
ja det vet jag när allt fungerar som det ska ..

DET återstår att se .. och den som lever den får se ..

SÅ om jag inte kommer åter på ett tag .. ja då fungerar inte datorns som den ska ...  
..  men jag hoppas på det bästa ..

.. Håll tummarna att det går bra .. JAG brukar lösa det mesta .. DET som är jobbigt .. är att min fibro och jag inte kan jobba böjd .. så att montera dekordern .. det är väl ok ..
men TIVO-BOXEN .. som ska in i tv-bänken under tv-en .. i golvnivå .. nästan .. det blir bekymmer .. sladdar som ska in här och där .. JA ja .. det löser sig nog .. jag får VILA i morgon .. om allt går som jag vill

HEJ SVEJS .. vi ses här när jag orkar och fått ordning på allt ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar