fredag 18 juli 2014

Röran är över

ELLER JUST nu är det ingen röra alls

MEN trött är jag .. 7½ timme på stan i går..

Cyklade .. först till ICA i stan .. köpte två färdiga matförpackningar från DAFGÅRDS .. kyckling Jakob .. så ner via Storgatan till Clas Ohlsons .. skulle ha ett fodral till min nya DORO mobil .. nä .. inget fanns där.. inte ens som tillbehör .. gick i alla telebutiker .. där på stan .. så till TELIA .. jodå .. dom hade .. om jag hade köpt telefonen där.. Den ingick då .. det var så dags då .. MEN han sa .. jag kan fixa det om du vill .. Men skulle kolla ett par butiker till ..

SÅ Var det dags att åka till VÄNNEN och äta .. kom dit vid lite över elva.. så vi pratade lite o jag löste korsord .. så kl, 12,, blev det mat .. SÅ ringde jag FD grannen .. hon brukar vara i kolonin .. där bredvid vännens hus.. MEN hon var hemma .. ONT i ett KNÄ .. hon hade VURPAT med cykeln

DENNA 86 åriga dam .. som för övrigt är HÄLSAN själv .. Då åker jag till henne en stund ..
5 minuter dit .. Så till Karin fem minuter tillbaks samma väg en bit.. DÄR blir det fika ..
så in på innergården lite snack med min NAMNE .. som sitter i solen på deras innergård..
JA JA denna röriga dag .. men med viss struktur på det hela ..

ÅTER till ICA Kronhallen mitt i stan..

KÖPER en fin BLOMMA ... NU ska det bli 23-årskalas ..

Och jag som bara har min MOBIL att ta kort med..

MEN får lov att säga .. den tar riktigt bra kort .. om jag bara lär mig att hålla still ..
och vända kameran .. då blir det riktigt bra ..

NYA MOBILFODRALET ..

 
PÅ vägen hem tog jag detta trevliga kort .. nästan hemma då ..

EFTER kalaset var jag ner till TELIA .. då köpte jag fodralet .. för jag hade inte hittat det någon annan stans .. KILLEN där var toppen .. som fixade detta .. fast dom inte hade det i butiken .. utan bara som paket när man köpte mobilen .. MEN SOM sagt .. han löste det åt mig .. TOPPEN


JÄTETGOD TÅRTA .... på födelsedagskalaset ....

......... här är bagerskan ..........

FÖDELSEDAGS-BARNET själv i egen hög person .. med blomman hon fick av mig .. 23 år .. .. fick många bra presenter som passar i hennes STUDENTLYA ..
och BLOMMAN skulle passa bra där sa hon ..

BARA ett fel som är .. DET blir lite konstigt när jag lägger in bilderna till datorn .. från mobilen .. men det är en tillfällig lösning tills min nya kamera kommer .. reparerad eller en ny .. men jag lär mig väl det också ... TUR jag hade den .. eller så hade jag haft min GAMLA DORO .. den tog också bra kort..

I DEN här är det en inställning skulle jag tro ..
som gör att det blir lite knepigt att få in bilderna..

JA ja .. nu kom posten .. så jag har lite att läsa .. ett grattsikort ..
det är Margareta i morgon 3 brev.. från mina olika operatörer..
Det är väl nytt o gammalt .. uppsägningen mm ..
HA DET SÅ BRA


HEJ SVEJS .. i värmen ..

HA EN BRA DAG .. solen skiner .. mycket moln .. 22 grader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar