tisdag 8 juli 2014

" TÅRTKALAS "

Ja det var det ..


I går bjöd jag TRE av mina vänner på ... sommarfika .. Men balkongen .. lite trångt där ...
Så vi satt i köket .. då jag inte har nåt bord i vardagsrummet .. jo det har jag ..
men bara tre fåtöljer .. sitter inte bra för att fika där.. inte när man är flera ..
Fikabordet dukat .. nu väntar jag på gästerna .........

Tillbehör till den NYGRÄDDADE KLADDKAKAN .. rårörda hallon ...

KAKFATET .. hembakat .. nästan allt ..

DENNA fina LUKTPION fick jag .. den är tagen från min namnes granne .. hon är bortrest .. så den hade vissnat innan hon kom hem .. så därför fick jag den .. DOFTAR ljuvligt ..

EFTER fikat .. blev det är sväng ut på balkongen .. för varmt .. så vi gick in i vardagsrummet .. där är det skönt .. för solen blir motad av balkongen som är över min .. nu på sommaren när solen står högt ..

Mina pelargoner blommar .. nästan alla 15 .. knoppar i en del ...

INNAN vi gick dit sa hade vi en dust med en fästing på OXANAS underläpp .. Men se .. den fick vi inte röra .. vi provade med alla knep .. DENNA för övrigt så snälla hund .. ville ej veta av att vi rörde den .. SÅ hon blev sur .. gömde sig bakom dörrposten till sovrummet .. dålig bild ..

EFTER en stund lade sig LASSE på golvet .. men se det passde inte att ta fästingen för honom heller .. Så det fick vara .. nu var lilla OXANA sur på oss alla ... så fort vi tittade på henne gömde hon sig .. men snart var allt frid o frröjd ..

NU ligger hon i köket och kollar in läget ..
Men fästingen är kvar på underläppen ..
JA JA .. ENVISA HUND ... MATTE sa .. så där dumt har det aldrig varit förut .. så troligen var det ont där fästinge satt .. men hon skulle kolla igen i dag ..

ALLT roligt har ett slut .. dags att åka hem ...

DET blev lite kisseri på gräsmattan .. men varför hatten är blå .. den är ju nästan vit på riktigt .. men snyggt är det ..

HEJ DÅ ..
Karin o Lasse .. som fick åka med min namne i hennes ........

........... .........

DÅ var det TÅRTKALASET .. över .. trevlig eftermiddag blev det ...

PELARGONEN som syns lite i balkongbilden där min namne står vid balkongdörren ...
denna har jag .. en rosavit .. annars bara röda .. men jag gillar dom .. röda ..
Nån vecka sedan jag tog denna bild ..

I DAG blir det nog värmerekord ..

32 grader på solsdan 08.30 .. NU 25 grader vid balkongen ..
och där kommer solen först vid två-tiden ..         
SVETTIGT är det .. klockan är 11,30 just nu ..

DET blommar för fullt .. två dagar sedan ....

DEL av sitt-delen i vardagsrummet .. man ser lite av hörnet på min fotpall .. det är inte bra att fika där.. när man är flera än två ..

DET var dagens lille bloggsnack .. HA DET

HEJ SVEJS .. i sommarvärmen ...

2 kommentarer:

  1. Personligen tycker jag det är mysigast att fika i köket. Beror på vilka det är men är det vänner så gillar jag det mest och alla jag känner sitter i köket också.
    Stackars lilla Oxana hoppas de får bort fästingen för det är ju farligt om den sitter kvar. Kanske måste det bli veterinären som får ta den.
    Tjusiga blommor

    Ha en fin sommarvecka. Tror du har ungefär samma varma sommarväder som det är här.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. ja du sommaren den är lite väl het just nu för mig.. att sitta i köket är bäst.. för där finns bord i bra höjd.. JA .Oxana .. var envis då .. ska kolla hur det gick .. inte gjort det än ..
      HA DET SÅ BRA

      Radera