torsdag 10 juli 2014

Lite snurrigt del 3

ATT montera en TIVOBOX ..

Men efter mycket möda o stort besvär.. Så är TIVO-BOXen igång ..
SEDAN återstår att se hur det blir när jag får hem det NYA modemet ..


JA ja .. så kan det gå .. så ett borttappat paket.. eller inte .. enligt avsändaren skulle det bli avisering via min e-post .. och om den hamnat i skräpposten .. ja då är det borta nu ..
KOLLAT igenom det .. men kan ju missa ändå ...

BAKOM tv-en .. modem och kablar mm ..

Nu är det rörigt med kablarna .. en del är monterade i väggen till TIVO-BOXEN ..
som en enkel montering .. dom andra till modemet o datorn..
dom ligger där huller om buller ..  tills det nya modemet är här..

Vänta .. om det räckte med det .. fick börja om flera gånger .. flytta kabel .. 
SEDAN börja om igen ..

DET SKA INTE vara nägon nätkabel .. flytta igen .. dra ur allt .. börja om ..

inte bara en gång .. flera gånger .. då hade jag ringt COM HEM .. innan jag började .. Så kom det igång .. så slog jag på tv-en .. slog av .. JA HA .. börja om igen .. NU var jag less på allt .. tänkte nästan slänga ut genom balkongen .. MEN SE det hade inte hjälpt ett dugg .. mer än att polisen hade kommit .. skulle jag tro ..

HA HA .. ja skratta .. det kan man göra åt eländet ..

Men efter en del BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN .. så nu fungerar det ...

Fet mask fick denna ungen .. på ett naturprogram .. som nu är på ..

Fågelungar .. med en mamma som kollar .. tv-bild ..

NY fjärrkontroll .. och jag tar en äggmacka .. MED kaviaren under ..
för se då blir det inte lika kladdigt .. och äggskivorna ligger kvar bättre ..

En fågel jag fotade på fm .. mellan allat annat strul .. så blev det kolla in .. ute från balkongen .. FILMSNUTTARNA .. samlas i en o samma mapp .. med andra ord .. Man fortsätter på samma film .. bara ett fel .. svårt att hålla still .. min lilla vanliga kamera .. vissa snutta blev bra .. men korta ..

KORTEN blev bra .. men filmsnuttarna .. en del ok .. andra .. jisses ..
undrar vad jag letade efter.. som jag for runt med kameran ..

TESTA måste man få göra .. och lära mig hålla still ..

I går kväll .. var jag osams med detta lilla envisa kryp ..

Ja den är där igen .. på mina tajts .. Men se inte fick jag dö på den inte ..

I morse bråkade den med mig i sängen .. inget kort då ..
för kameran var vid datorn där den har sin plats ..

PIONKNOPPEN är så fin .. doftar gör den också .. inte lika stor som den fösrta fina blomman .. denna är nästan sötare ..

SOL .. gassigt .. på balkongen är det nu ... kl, 16,50 30 garder ..

SOL o MOLN och lite vindar .. Vädret .. ja det är som det är..

LITE FÖR VARMT ..

JA det är gassigt nu ..
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar