måndag 14 juli 2014

Rörigt kan man kalla det

MEN en viss ordning är det ..

Fredagen 11 juli .. hämtade hyrbilen .. handlade på ICA MAXI och lite annat .. då ..

Lördagen 12 juli .. först till vännen med lite kompresser jag köpt ..
Så till ELGIGANTEN .. där jag köpte min nya DORO smartfone ..


NY o GAMMAL DORO ..

SEDAN blev det 50-årskalas hos dottern .. mannen fyllde 50 år ..

DÄR är orkidén som MICKE fick av mig .. o fikabordet ..

GOD mat bjöd Anita o Micke på ..
folk kom som dom ville ... ÖPPET HUS ..

SÅ efter det hämtade jag vännen .. sedan var vi här hos mig .. kollade tv och åt mat ..
som jag fixade .. hans ben var lite ont .. skulle ha det i högläga ..
men i dag måndag är det ok .. savar lite men inte ont ..

SÖNDAGEN .. blev en ungefär 10 mils rundresa bara så där dit NÄSAN pekade ..
i södermanland .. TILL sist hamnade vi i FLEN där vi åt pizza .. den var god ...

Allt var rött så lite konstiga färger blev det ..

FÖRSt for vi till STIGTOMTA vidare nån tvärsöverväg där vännen hade bott som liten .. sedan runt .. kom ut vid VÄDERBRUNNSVÄGEN på KATRINEHOLMSVÄGEN .. for förbi BETTNA .. nu går vägen utanför.. så det såg vi på håll -- FRÅGA mig inte vart vi åkte mera .. jo lite vet ja .. förbi SKÖLDINGE .. VALLA .. NÅN stans på vägen for vi förbi HALLBOSJÖN .. och NÅT ställe som kallas HARHÅLET .. Så då till sist hamnade vi i FLEN ..

FIN rondell i FLEN .. JUST det .. vi for ju KATRINEHOLMSVÄGEN förbi .. ÄNDEBOLS ekologiska lantbruk .. där jag köpte tomater och trodde tuppen där skulle jaga mig ..

TUPEN vid ÄNDEBOL ..

TOMATERNA fint upplagda när jag kom hem ..

DENNA underbart vackara gran på väg från ÄNDEBOL .. så vacker ..

SÅ for vi en bit till på KATRINEHOLMSVÄGEN .. kom fram till BJÖRKVIKSKORSET ..
for mot KATRINEHOLM  bara några 100 metar..
var framme vid en LOPPIS .. LILLA DAMBOL väg 52 är vi på då ..

DÄR lämnade jag in en massa saker när jag flyttade .. helt fel .. för han hämtade det hemma hos mig.. först en UTRENSNING sålde en sterioanläggning som han köpte .. så vid flyttan hämtade han en massa BANANKARTONGER och en hel del saker .. så när han åkte hem .. då .. var bilen hans en kombi så proppfull med saker.. så han kom knappt in själv.. .. därför ville jag nu se hur han hade det .. så fint så ..

Den välkomnade oss där ...

UTMED en vägg ..

PÅ en bänk ute ..

INNE var det så mycket prylar så det fanns allt man kunde tänka sig ..

GÅRDSPLANEN ..

NU fortsatte färden .. dit näsan pekade .. magen började knorra .. men vännen kom fel ..
så vi fick fortsätta en bit till .. så därför blev det FLEN ..

Men med så god PIZZA gorde det ingenting ..

ville vara med

Liksom denna ..
som satt i en häck o spanade på oss .. när vi åt ..

Så en massa pilfinkar .. Men det var inte jobbigt med dom .. alla höll sig på sin kant ..

EFTER detta så blev det RAKA vägen hem ..

NÄSTAN hemma såg vi denna .. 
JAG såg två olika i fredags .. så det kanske är nån ny fluga på g ..

OJ oj .. nu ska ska jag börja med allt det tekniska och försöka få i gång det nya med datorn o telefonen ..

En av vägarna vi for på .. SATTE kamera på INSTRUMENTBRÄDAN .. knäppte av lite då o då ...

DETTA såg vi på flera håll.. vädret i går var väldigt blandat .. just där var det sol en stund .. men ibland lite regnstänk .. Så det blev denna rundtur iställe för CAMPINGBESÖK ..

MEN en trevlig tur var det .. 4 timmar drygt var vi ute ..

KOM hem .. tog en fika och slöade vi framför tv-en .. så i går kväll kollade vännen fotbollen .. jag lade mig tidigt..
NU är jag lite trött igen .. tar nog en vilopaus och en fika innan nästa etapp på instalationerna ..


HA DET .. klockan är 12 .. väldigt molnigt men varmt 20 grader

HEJ SVEJS..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar