onsdag 10 december 2014

10 december

NOBELDAGEN

I dag är det 16 år sedan min älskade MIRRE bara 10 år slutade sitt kattliv..
DET var en jobbig dag .. då ..

MIN goa kisse som gick i koppel som en hund ..

..............................................................................................................................

NU ska jag Kopiera av vad jag skrev på FACEBOOK denna morgon ..

................................................................................................................................

BLÄ i dag åter hantverkare i en lägenhet över.. tror jag att dom är .. i dag började dom skrapa kl, 07,06.. Det går inte att sova då.. när man har dom i huvudet.. det känns och låter så.. .. så redan läst tidningen nu .. BLÅSER en hel del ute nu .. men mörkt fortfarande .. men det börjar ljusna.. ser hur träden böjer sig på baksidan .. INTE trevligt.. och jag som ska på stan i dag igen .. men det var inte planerat .. JAG ska till Karin .. med en present till Lasse som fyller på måndag .. fick inte in det i min frys.. så hoppas Karin kan få in det i sin ... Och jag har några matlådor åt mig i kylen .. som inte gick in i min frys..
JAG VILL HA STÖRRE FRYS .. så TOMTEN ge mig det ..


.........................................................................................................................

JA vad säger man om detta.. hämtade ut paketet i går..
i dag kom detta på e-posten ..
Rätt storlek på tröjan och gardinen var med .. i paketet jag hämtade..



Ha ha så det kan vara ibland..

I går kväll skrev jag detta

Nu är det klart .. 6 folieformar ska bli present .. så resten för mig..
ett dagsverke avklarat .. först staden.. sedan fika hos Karin .. så bussen till Ica och hämta paket. och handlade till lasagnen mm .. Så nu fixat det ..

förut kokade jag en julkorv till mat åt mig.. ja bara ett par små bitar ..
NU städprogrammet på 1.an
Det känns att jag lever nu ..



JA ja .. så det är.. MAT måste man ha ..

MEN frysen är för liten .. VAN att ha dubbelt så stror ..

Men folieformarna skulle jag ge bort.. ANNARS hade jag inte kunnat göra denna lasagne ..
en hel plåt är det ...
SÅ gott är det ..


HÄR är receptet jag fick av min dotter för en del år sedan ..

INTE denna feta bersamellsås i denna .. så den är nog lite nyttigare .. och väldigt omtyckt av dom som smakat den .. så matlådor i frysen är bra att ha.. MEN nu är ju min frys för liten ..

Trött .. blir det när jag får gå upp för tidigt.. och inte vakna av mig själv..

Så det blir väl en sovstund här om ens tund .. JUST nu är det tyst på arbetarna .. få se hur länge ..

JA SÅ är det ..

I MORGON ska jag undersöka tarmen .. så då ska jag till Lasarettet ..

KÄNNS lite pirrigt.. men gjorde en liten liknade för en månad sedan ..

DEN gick bra så det ska det väl göra nu också ..
SNART helt ljust ute men FY ATTAN vad det blåser och regnar lite


HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar