tisdag 2 december 2014

2 december

Ingen snö .. bara blåst i dag

och mulet 2,9 grader ..

Jag tvättar lite ... städtjejen kommer senare i dag ..

SÅ har jag ringt lite samtal .. fick ett paket i går.. en gardin .. skulle ha två .. två tröjor ..
en fel storlek .. men rätt på förpackningen men inte i ..


Men att ta kort på sig själv .. uj uj uj ...


Gardinen gillade jag .. men måste ha två .. då köksfönstret är 3 meter .. så ska det vara några rynkor.. så jag ska sy ihop den eller att den får hänga med en öppning i mitten ..
det får jag så då ..

I GÅR var det en stadstur hjälpte fd garnnen med lite julpynt.. eller advenstpynt ..
en slinga på balkongen .. och två stjärnor en häng och en stående..

Men inga kort där.. men denna söta FEL .. den tog jag med mobilen ..

så det blir inget kort här.. men en brun pepparkakssnögubbe med vita prickar på .. kan man kalla den för .. i keramik .. med värmeljus i händerna .. en sak hon fått från tyskland .. hon är Tyska i börden .. och hon har mycket av sitt tyska arv kvar .. denna snart 87-åriga pigga dam .. men klättra för att hänga upp saker .. inte bra med en ond höft ..

PÅ VÄGEN ner på stan .. så var det asfaltering i Stockholmsbacken .. stora maskiner är det dom har ..

FART på asfaltmaskinen ..

OXANA

Dagishunden HEFFA


OCH några julgrisar till katterna .. det var därför jag besökte dessa två hundar .. för matte skulle ha två .. kattgrisar till julklapp åt några bekanta .. det belv en gris och en mus .. men inte bild på alla..

JA ja det är både det ena o det andra .. vinter eller inte .. julen kommer nog ändå .. ocke man vill eller inte

Det får räcka så här för i dag

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar