lördag 13 december 2014

SANKTA LUCIA

Det är det i dag ..

OCH lite har det snöat i natt ....
Baksidan med lite snö ....

Dagens första LUCIA .. var den i dagens SN i korsodet ..

Sedan efter några samtal .. blev det åter en stadstur och hjälpte till med den envisa telefonen .. Eller abonemanget snarare ...

Några hade gått före mig ...........

Så efter lite olika samtal .. med TELENOR .. så fick jag gröt av risgryn o äpplen o russin i till LUNCH .. sedan blev det kaffe och GODA tyska kakor .. som hon hade hämtat från sin bror i Tysklad .. På posten så klart .. .

SEDAN efter lite prat med dottern i Västervik och sagt hur det hade avlöpt med alla samtal om telefonen .. det blir nog bra snart ..

Så blev det en STROSIG PROMENAD hemåt .. då var vädret skönt .. men lite blåsigt ..

MEN NU snart mörkt ute ...

ÄR man lite knäpp eller inte .. ha ha .. Visst ser detta tror det är ett tuggummi .. på marken .. ser ut som en dödskalle .. som gapar stort ...

Hem kom jag

Där bor jag ...

LITE före tog jag kort på det omtalade försenade badhusbygget .. så bara gå över parkeringen .. en liten bergklack innan så hemma i värmen ...

INNAN jag gick vid 10.50 var månen fortfarande uppe ..


HEJ SVEJS denna luciadag ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar