måndag 29 december 2014

SNART

ÄR det nytt år

Ja oj vad tiden går .. flyttade för drygt ett år sedan hit till min lilla lagom stora två .. Lägenheten är ok .. området också .. bara det att staden ligger 20 minuter bort nu ..
förut var jag nästan mitt i den ..

Men med 2000:- pengar mer i plånboken så får man inte klaga .....

Det blir inte lika många FIKA och SNACKSTUNDER hos Karin o Lasse ..
som det blev förut .. Men telefonen finns ju ..


NU är det ny bild där på vännen .. detta var när denna apparat var ny ...
då tog jag bara en bild så där rätt av ..


I går letade jag efter dessa ISFLAK hjärtarna .. hittade några andra trevliga bilder .. men den uppe till höger återstår att diskutera .. Vädrets makter kan spela sina egna spratt .. då en GRANNES balkong när jag bodde i stan .. smilisen .. inte jag som ritat .. den vara där en gång i en snödriva .. ishjärtat en gren över vattnet i ån ...

VARFÖR just dessa isflak .. var lite deppig .. för min sambo skulle ha fyllt år då 79 .. men det är drygt 8 år sedan han slutade sitt liv utan att .. aldrig varit sjuk .. bara en blindtarm borttagen för en så där 20 år sedan .. pulsåderbråck . en del kan klara det men inte alla ..

TIDEN LÄKER ALLA SÅR .. INTE ALLS ..
det finns en skorpa kvar som spricker lite då och då .. ..

JA så är det .. Så en ensam jul .. i år .. den var ok ändå .. det var  så .. inte alltid det passar att fira med barnen .. dom har sina vänner och ena dotterns mans släkt .. där var dom i år

Allt förändras både till gott och ont .. oftas till det bättre .. eller gör det det .. ja jag vet inte .. har inget att klaga på .. JAG har min vän .. sedan snart 3 år .. DÄR kan man nästa säga GAMMAL KÄRLEK ROSTAR INTE ..

Inte helt sant men nästan .. vi kände varandra för 53 år sedan snart ..

Setts lite då och då under dessa år .. så när ensamheten varat i 5 år så sprang vi på varandra .. hade inte han tjotat till och sagt att han kände mig .. vet jag inte om vi blivit ett par då ..
Men ödet ville väl det då ..


NU har han firat jul i Finspång med sin släkt .. MEN han kommer i dag

och stannar några dagar innan han måste ner igen ..
det finns en sjukling där som måste ha tillsyn dagligen .. 97 år är hon snart ..


Tände ett nytt ljus på bordet i går vid tvåtiden ..


Straxt efter 22 såg det ut så här


Så några fåglar i ett tråd utanför på innergården ..

Solen skiner men ändå är det lite disigt .. soldis kan det nog kallas ..
Denna bilden togs i går lördag

 
Denna också .. min frukost .. två färska dadlar bara lite mosade ..
lika gott som marmelad .. men höll på att glömma att det var kärnor i dom ..

JA vad ska ske i dag .. vi ska nog åka och handla när vännen kommer ..
eller kanske det blir i morgon

Pensionärsrabatten är på tisdagar .. det brukar göra en 40-50 kronor ..

inte alltid det passar att handla då .. så glömmer man saker ..

JA NU får det räcka för i dag ..

HEJ SVEJS .........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar