måndag 22 december 2014

22 december

MULET grått och trist

REGNAT hela natten .. regnar nu också .. MEN i natt .. fy attan vad det slog på fönstret ....


DAGENS frukost och vattenmängd som ska intas på förmiddagen ..

samma sak till lunch + en dospåse laxeringspulver ..

JAG ska nog klara denna dagen med tre liter vätska och två påsar av den där laxeringsvätskan som jag ska blanda ..


Var och köpte en ny stekpanna häromdagen .. då fick jag se mellanlägg för det .. för man ska inte ställa dom i varandra .. det repar.. underläggen kostade .. jag vad då.. glömt.. 59 eller 79:- köpte inga .. tre i en förpackning..filtliknade .. SÅ i morse .. kom på .. Jag har några diskdukar som jag köpte på Ica som jag inte gillar .. passade bra till detta .. lätt-tvättade .. och jag har så jag kan byta också .. . inga tidningar mera där ..
BRA att man kan ta tipsen man ser .. ni får ta detta tips om ni vill ..


LENAS KALAS

I går var det 50-årskalas hos ena dottern .. så mycket god mat det blev .. HON hade köpt buffe som var uppdukat .. det var från lokala krögare blandat .. genom en som köper från olika håll .. så gott ..

Efterrätten . + frukt och ostar .. så kaffe och tårta ..

Jag hade fixat en present ..
Första sidan

Första insidan

Ett uppslag av alla .. 40 sidor totalt

 
Baksidan

MEn det blev lite för många känslor för min DOTTER .. för när hon öppnade så var ju pappa Gunnar där.. och han gick bort för ett år sedan .. MIN exman .. så hon kunde inte läsa i den då ..

MIN andra dotter läste lite .. men det blev känsligt där också ..

Efter en stund så blev allt bra .. Yvette dukade fram maten ..
och fixade till med ljusen och lite annat ..

Barnbarnet YVETTE .. Tavlan hade hon gett sin mor ..

DET är en ULF LUNDELL tavla .. och den handlar om en låt ..

Så då blev det åter lite känslor. för det var Lenas favorit .. liksom LUNDELL är ..

DET var var lilla släkt där i söndags i går.. i lördags var det kalas för alla vännerna .. så det fanns några blombuketter och kort ..

Det var detta .. I dag ska jag dricka mycket .. i morgon också fram till undersökning vid 1-tiden ..

Så skinkan som jag ska grilgera den får jag inte smaka av i dag ..

Inte i morgn helelr .. jo kanske en liten bit mot kvällen .. sen är det julafton i min ensamhet .. MEN det gör inget ..

HA EN BRA JUL ALLA MÄNNISKOR ..

GOD JUL ALLA VÄNNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar