lördag 16 maj 2015

ATT PLANERA ..........

KAN IBLAND BLI FEL ............  ELLER det blir inte som man tänkt sig

Eller inte .. JUST nu blev det inte som jag tänkt mig ..
DELS tandvärk .. men den är inte värre än att jag står ut .....
Men det andra som störde min planering var ett DÖDSFALL .. 
DET blev lite för jobbigt att läsa om det i tidningen ....

VAR och hälsade på denna mannen för en vecka sedan på deras fina TRYGGHETSBOENDE .. SAMMA dag som jag varit där hade det hänt .. senare samma  dag .. bara så ofattbart .. OK han var 87 år .. men vi pratade om hans STROKE .. som han hade haft tidigare .. men det syntes inte på han .. bara lite ostadig i ett ben .. så han var ledsen för att han inte fick köra bilen .. det var allt   ..
HAN var som vanligt enligt mig
  VILA I FRID

DET var denna rutiga HELIKOPTER som jag hade tänkt att åka och kolla på .. på ett köpcentrum  som har JIPPON hela helgen  .. och man kunde åka i den .. men det var säkert inte gratis .. så jag vet inte om jag hade haft råd .. Men att få se den på nära håll hade varit kul ..
TANDVÄRK och dödsfall gör att  MITT humör gick ner på nästan noll
Vädret ser ut som på bilden ..
sol och lite moln med  15 grader på solsidan och 9 på skuggsidan .. på balkongen .. kl, 12,00 

I går spatserade en mås nedanför balkongen  HAN eller den strosade runt där en stund .. ibland fick den sällskap av en kaja ..

KAJAN fick jag inte med på samma bild ..
men här en bild på måsen när den kikar uppåt på något ..  .
SÅ bakade jag härom dagen .. för vännen skulle komma .. men det blev lasarettet  istället ..
för det var krångel med hans lunga .. Och nu hade han klarat sig väldigt länge .. Pratade nyss med han .. lördag fm .. då var han ok ,, men hjälpte gammelmor  ..  så på tisdag ska vi ses ..


Kyckling paj med CURRY  .. om man gillar det .. och det gör jag .. men jag stekte kycklingfiléer  istället för en grillad kyckling ..     det smakade väldigt gott

Ätit den i två dagar nu  .. men med isbergssallad till .. Så god den blev..
SOM SAGT .. det blir inte alltid som man tänkt sig ..
HA DET SÅ BRA  och ta hand om varandra .. man vet inte vad som händer i morgon ..
HEJ SVEJS .. KRAMAS  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar