onsdag 27 maj 2015

DET går på sparlåga

DET har gått lite på SPARLÅGA ..
För detta väder  som varit är inte bra för min FIBROMYALGI  .. och när jag måste göra något som  måste göras .. som inte går att vänta med .. då blir det bara så fel  ..
kroppen liksom inte hänger med då  ....
I måndags var jag en sväng på stan och fixade en sorgbukett som ska vara till en bekants begravning .. på fredag .. jag ska inte gå .. fortfarande efter snart 9 år sedan min sambo gick bort .. jobbigt att gå i kyrkan på dessa tillställningar .. varit i kyrkan har jag .. vid flera andra tillfällen .. Qigong och lunchmusik mm .. det går bra om dom inte spelar .. "våra" psalmer ..



 
Utanför SPARBANKEN  .. alltid så fina  .. olika planteringar där varje år ...
Åkte nästan hela Storgatan  .. för att komma till blomsterbutiken ..
Åkte förbi här då .. och just då kom min dotter förbi .. från frissan tillbaks till sitt jobb .. det blev en kort pratstund då ..  SEDAN till Karin o Lasse  ..där det blev en stunds snack och en fika .. efter det till FD grannen Christa  .. där vi kollade på hennes senast tagna  kort .. som hon tagit på sin kör mm ... SÅ den långa sega Stockholmsbacken hem ..
Lite duggregn fick jag på mig på nervägen  .. men hemvägen  .. då klarade jag mig ...

Utanför en av villorna i Stockholmsbacken ..  jag bara GILLAR dessa mycket ..
Bara ett vackert träd en bit bort vid dom andra husen  ..

I går var jag till Ica .. utan för en av portarna var denna svamp ..
Var dit i dag också ..
För när jag kom hem i går så kom posten bara en stund efter mig..

Året runt kom då .. efter en stund satte jag mig och lästa ... då får jag se några fina glasburkar som jag ville ha .. tre i en ..

DÄR är dom .. köpte två  .. kaffemuggen som är där .. den följde med av bara farten .. nej då .. för när jag var på väg hem regnade det lite .. vänder .. tar mig en grillad korv med bröd .. och en mugg fika .. det blev dagens lunch  ..  så tog jag skogsvägen hemåt ..

En liten skata var där ..

Snigeln såg jag på väg till ICA .. så skogen  .. Måsen den var utanför hemma vid porten ...
Där det även jobbades med att fylla på jord  .. där det förut varit häckar ..

FÖRE burkköpet  ...

Efter burkköpet .. rent och fint på bänken  ..
jag  satte dom 4-2 istället för 3-3 ..
Detta tack vare en annons om dom i ÅRET RUNT  .. HADE retat mig länge på denna hörna .. men jobbigt att ha det i skåpet .. det som jag tar av nästan varje dag ...  NU är jag nöjd .. det gäller att passa på när man hittar något man vill ha ...
  Vännen ringde förut .. han har det bra på sitt "läger" i Hagfors ..
HJÄRT-LUNGSJUKAS rehab .. i dag skulle dom åka på några sevärdheter ..
men vad  .. visste han inte då ..

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar