lördag 23 maj 2015

STILLESTÅND ..............

Blir det vissa dagar ..........

Just nu är det det .. händer inte så mycket .. vännen är på väg till VÄRMLAND ..
och Hjärt-lungsjukas rehab där i 10 dagar  ..
PINGST .. i dag för 6 år sedan gifte min yngsta dotter   sig för andra gången ..
då var det inte Pingst ... DETTA äktenskap är mycket mer harmoniskt än det förra ..

JAG bara slöar .. virkar ..  löser lite korsord .. kollar på tv-n .. Lagar mig lite mat .. just nu finns det färdiga kalasbiffar att värma .. ska ta det till mat i dag ..  Vädret har varit blandat sol o moln .. men FÖR mycket blåst ..

I går em ...

I dag lunchtid ....

Veckans arbete ..   har varit lite trögt .. så då går det sakta ..
Vännen varit här några dagar men nu är han på sitt

Lite ordning börjar det bli på balkongen ...

Blomhörnan ..

OCH mot räcket .. ena lådan på plats   .. och fixat ett litet fågel och bi- -humlebad .. för dom drunknar om dom inte har några stenar eller annat att sitta på .. dom små lurviga sakerna som surrar
ENKELT .. ett blomfat uppochner på en kruka .. stenar av olika storlekar .. så se till att det är vatten där .. NU väntar jag på fjärilar  -- Humlor och andra små flygfän .. och VÄRMEN förstås ....
Lavendel finns som ska locka lite får jag hoppas på ...
SKA  sätta lite KRASSE och BLANDADE SOMMARBLOMMOR .. få se om det blir nåt fram emot hösten ..  Börjar vara hög tid nu att sätta dom ..
MEN det har varit ganska kalla nätter förut .. så händer inte så mycket.. MEN nu kanske dom kan gro och få fart .. Sallad  som jag provade förra året .. det skippar jag .. för mörkt tror jag i min blomhörna.. där kommer solen lite efter lunchen
HA EN BRA HELG ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar