tisdag 12 maj 2015

HEJ SVEJS ................

.........    i dagens gråtrista väder
Blåsigt har det varit ...  Flera dagar  .. även en del sol och moln .. JAG har slöat mest  .. Och när jag slöar .. då gör jag bara lite saker som man måste göra för att dagarna ska gå ... virkar .. löser korsord mm
I går satt jag 1 timme och 10 minuter i telefonen med min DATA-BERT
Han hjälper mig när jag får nåt fel på datorn ... KOPPLAR upp sig till min dator via en server .. toppenbra  .. HADE lite småfel .. det ena felet var större än vad både han och jag trodde .. MEN efter en hel del  trixande hit och dit så blev det ordning på allt .. GPS-en som jag lånat av min dotter .. den har fått en helt ny uppdatering .. det hade blivit nån låsning i den .. så börja om från början så att säga .. Jag fick avsluta detta själv  efter att den gps-en hade laddat färdigt .. för av allt strulande så hade den laddat ur sig också .. MEN nu är det ok ..
SÅ nu kan jag ÅKA till NORRTÄLJE KATTHEM utan bekymmer i slutet av denna månad .. KANSKE ska jag väl säga .. för jag åker bara denna gång om vännen följer med .. annars blir det små rundturer här hemma den helgen ...BRUKAR hyra bil  ibland för att göra små utflykter  och hälsa på vänner som jag inte ser så ofta ..

DEN kommer troget .. SN dagens tidning  .. men nu några dagar har den inte ramlat ner på golvet .. HEMMETS JOURNAL den låg på golvet .. varför den kommer samtidigt som morgontidningen  vet jag inte .. men den gör det .. varje tisdag .. MIN andra tidning ÅRET RUNT kommer med vanliga posten .. denna vecka en dag tidigare än vanligt .. det är ju helg på TORSDAG .. då blir det ofta andra dagar .. men den kommer troget

JAG har en sidopanel som heter GADGETS  med   olika saker på . en klocka .. vädret .. anteckningar . och så en  bildserie som snurrar och byter bilder .. förut var det bilder som låg i datorn .. frågade i går när jag hade datahjälpen i luren .. så NU rullar mina egna bilder där .. det kommer  många äldre bilder och minnen dyker upp

SÅ här ser det ut .. så när jag sitter här och bloggar kan jag titta på detta bildspel .. tiden den går .. visst jag har en klocka i nedre listen på dataskärmen.. men denna är trevligare att titta på .. ok bilderna är små  .. men det är ändå roligt när det kommer bilder jag inte sett på länge
VÄDRET här och i Stockholm är lika .. 13 grader och mulet
JA då var det tomt i min kaffemugg nu   TIDEN går  .........
Fick lite hjälp nyss med ett lock till en ventil i grovköket .. rengjorde den i går och fick inte åter locket .. men det fixade killen ..  Tvättar en maskin underkläder .. i köket är diskmaskinen igång  ..
Tänkte gå till ICA .. det är ju tisdag med pensionärsrabatt .. men vädret är inte på min sida .. duggar lite  .. och mulet .. inte så bra för min fibromyalgi .. MEN det blir nog ändå en cykeltur dit  .. lite senare .. väntar på solen .. om den nu behagar komma i dag .. Men strunt samma ,, 15 grader ute nu .. så då är det ok ändå att gå ut  ..
HEJ SVEJS och tack för denna gången alltid laddad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar