tisdag 19 maj 2015

Vackert ute nu

VAR en tur till tandläkaren .. i går ..

Blä gillar inte denna inrättning .. men en OND tand  blev det så att det blev en tur dit ..
PÅ hemvägen fotade jag blommor mest olika träd ..

TANDIS ligger så jag har utsikt över ån och hamnen .. när jag var klar tog jag å-promenaden mot torget .. det första som möter mig då är denna vackra tulpanbild ..
vad det vita är vet jag inte ...

Så vackert är det utmed ån .. tror att folket i husen har planterat  tulpanerna
eller kanske bara kastat ut .. vet ej.. men vackert var det ..
Nyköpings Hus från baksidan .. man ser mer av det nu ..
för dom har tagit ner en massa träd utmed ån ..

En jättekruka där och en till lite längre bort .. även det vackert utmed ån ..
och olika planteringar där varje år.. 

Så cyklar jag till Banken .. sedan till mina vänner Karin o Lasse ..
utanför där var denna ÄLG på en dragkrok ..

och inne på deras gård är det massor av tulpaner ..  det är en list utmed gatan som är så fin ..


Tulpanerna i nästan full blom ..

Rönnarna .. där är det knoppar ..

NU har jag gått gatan framåt en bit .. detta är utanför Försäkringskassans kontor..
ett ganska så stort hus ..

Här är träden .. ganska många på varje sida om ingången .. där även skattekontoret har sitt .. och  en av skolorna äter mat där ..   dom får traska dit i ur o skur .. Promenader får dom varje dag .. mitt barnbarn åt där innan hon började studera i Uppsala för några år sedan ..Tror det är kunskapsskolan det heter .. där barnen får traska till sin matsal ..

Fortsätter min färd .. cyklar en bit .. sedan går jag .. denna stora ståtliga kastanj är i en korsning .. men den är så stor så svart att få bar bilder ..
Just där den långa sega Stockholmsbacken börjar ..

DEN blommar för fullt nu ....

Några liljekonvaljer  .. snart hemma ..

Och kärringtänder växte sida vid sida ..

Och bygget fortskrider .. nu är taket på med alla takpannorna
HEMMA snart ..

Inne på gården .. finns några rundlar .. denna kommer först ... Men denna bilden tog jag häromdagen .. händer inte så mycket nu .. det är ju så kallt .. och i dag regnar det ..
FÅ se om det blir någon ICA-promenad .. JUST nu ingen lust ...
 JUST nu blev klockan 12,10 ,, det regnar och bara 7 garder är det ute .. den 19 maj ..

HEJ SVEJS .. ha det så bra
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar