onsdag 6 maj 2015

Onsdag 6/5

Trist väder det varit ........ några dagar
I dag skiner solen .. men ..  ½ storm ..

Kollar ut ...  skuggor ...

Går till dörren ska hämta tidningen .. hämtar kameran först ..

Till ICA-posten  i går ..  Visste att det var garn jag skulle hämta .. en beställning ..
och tjejen ville ha kattmöss i dessa två färger ..
OCH så ett kort på en av hennes söta katter ..  .. Och så lite av mina virkade kattmöss  ligger där också på skrivbordet .. virkar 10 .. sedan åker dom ner i lagerlådan tills det är dags att stoppa ..
I går virkade jag kattmöss i två färger och enfärgat ..  det gick ju bra det också .. det är viktigt att alla blir nöjda  virkade  fyra innan jag fortsatte   visade henne dom på hennes  kattsajtensida .. hon blev nöjd ..

Skojade till dom lite när jag lade upp  bilden på Facebook
I morse stoppade jag dom och sydde ihop alla ..

HÄR är resultatet  12 söta små kattmöss och en liten liten  boll blev det .. sen var garnet slut   ..  så nu ska dom postas  om nån dag  .. när jag tar vägen förbi Ica   ..
INTE i dag för fy attan tusan vad det blåser ute i träa i dag ...
 DET har ju varit  blåst regn dimma och  sol o moln om vartannat sista dagarna .. dimman och blåsten .. INTE ALLS bra för min kropp och fibron .. så vi har varit lite osams sista dagarna .. nu skiner solen .. så då känns det skapligt i kroppen i dag  ..
I går var den NYA städtjejen här .. från VIONORD .. som bolaget heter ..
DET gick väl bra .. alltid pirrigt med nytt folk ..
MEN som sagt .. det gick bra ..  ringde återbud till tandläkaren .. för med min fibro som varit sista dagarna och den långa cykelturen som skulle bli .. det skulle bli för mycket .. jag måste ju hem också .. ner genom nästan hela staden .. så blev det efter flytten .. dubbelt så långt att gå eller cykla

Cyklade till ICA i går .. handlade när jag ändå var där .. mest frysvaror blev det .. och paketet hämtade jag .. här stannade jag och tittade på alla VITSIPPOR som fortfarande blommar så fint
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar