onsdag 13 juli 2016

EN gång till

PIGGARE  nu

DET kan hända saker som gör att man inte KAN VARA SUR MERA
ELLER  det händer nåt som piggare upp
 DET DÄR paket som avin var till .. som kom i går
och strulet med medicinen som inte fanns  ..
DET löste sig i dag
MULET har det varit .. men ändå varmt o skönt
OCH PAKETET .. jag var ju NYFIKEN
FAST jag inte ville gå ut så ..blev det så ändå
FÖRST  tog jag en sväng inne på det ombyggda COOP FORUM
KOLLADE bara läget där
SÅ in på APOTEKET HJÄRTAT .. där fanns mina ögondroppar
TUR det finns ett till apotek i området .. så man slipper ta  sig ner på stan

SÅ till ICA-POSTEN
SEDAN blev det SKOGSVÄGEN hemåt
 Skönt att strosa där .. men fel skor i dag
FÖR se det där SKOSKAVET jag fick i går gjorde att jag inte kunde ha mina 
vanliga skor
DET blev balkongskorna
 Gillar inte att gå med dom ute .. men nu fanns det inget annat alternativ ..
GICK förbi vår SNACKBÄNK borta vid dungen på andra sidan av HSB-HUSEN
TOMT där i dag
MYRORNA hade fått lite att snaska på
 Och blåbär fanns det i skogen där

 
Lite blåbär
HEMMA
DÄR är det som jag hade med hem
Skönt att ha en extrapåse i väskan .. för se det hade jag inte tänkt på att ta med 
OCH den tar inte stor plats när den är i hopvikt
DETTA var i paketet  
GARNER från ett av MINA KATTHEM
VILKEN överraskning
Så nu ska det bli lite färggranna kattmöss 
HEJ SVEJS



 

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, ser att blåbären verkar vara mogna hos dig - skogsvägen liknar min egen promenadslinga som jag gick idag. Du kommer inte att sakna förutsättning till ditt handarbete, så bra att katthemmet bistår med garn när du är så snäll som virkar. Ha det så gott - kram fr Zizi o gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA sysselsättning finns ..
      Och skogen är trevligt att gå i

      Radera