lördag 16 juli 2016

LÖRDAG 16

Blandat väder .. eller sol och massor av moln
Morgonens moln .. 17, 5 grader då
  MÅSUNGEN är där varje morgon  ..  vid rutschkanan eller  vid häcken
SOM inte syns i bilden just på detta kort .. 
OCH en liten RUGGIG  KAJA spatserade under balkongen .. lite till vänster om porten
VAR till ICA och går oftast denna vägen förbi COOP Forum
Fina moln i dag
VAR till Ica för att köpa en 25-årspresent ..
DEN fixade jag .. så köpte jag en ½ grillad kyckling till lunch 
MUMS så gott .. inte ätit det på ganska så länge
 MEN BLEV BARA SÅ HIMLA SUGEN PÅ DET I DAG
 HEMVÄGEN  . Tog yttervägen som jag kallar den lite längre vägen .. MEN nu ska jag svänga
Så jag kommer in och går mellan HSB-husen som är där  till höger just nu
INGEN satt vid vår SNACKBÄNK i dag
SÅ fina moln var det där i dag 

1 timme brukar en sån här  promenad ta .. lite lagom 
OCH i dag blåste det en hel del men ändå skönt ute
Ska hämta en vas till buketten jag köpte till morgondagens 
25-årskalas + presenten
och så fixade jag maten  .. den var redan varm
DÅ ringer telefonen .. VÄNNEN var det .. BÅDE bra och dåligt hade han att berätta
HAN blir kvar några dagar till .. ett DÖDSFALL i släkten hade skett dagen innan
SONENS svärmor hade gott bort 78 år .. men hon hade haft KOL i många år
MEN ändå jobbigt när det sker ..
 FICK ju lite garner i början av veckan
det har blivit 20 kattmöss av dom  men det kommer att bli flera
+ 5 andra från lagerlådan ligger här 
NU är dom  KLARA för att postas
TACK för i dag .. hej då .. i morgon skiner solen 
HEJ DÅ 

4 kommentarer:

  1. Hej! Och jag har varit till Bromma och den största Zoo butiken jag känner till i varie fall, för man måste ju skämma bort sin ögonsten Rasmus ännu mer, skratt. Kyligt i morse men solig och varm em.
    Kram Anita & Rasmus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl16 juli 2016 kl. 21:36

      HEJ .. samma väder här ungefär ... virkat .. ätit..
      köpte en god ½ grillad kyckling .. blev så sugen när jag var och köpte presenten till YVETTE som fyller 25 år i morgon ..
      KALAS kl, 14,00 .. det brukar vara trevligt .. hos hennes pappa ska vi vara detta år ::: KLART du ska skämma bort den lilla ulltussen

      Radera
  2. Hejsan Margareta !!
    Så härliga bilder!! Va duktig du är som tar en så lång promenad !! Skönt , förstår jag, nu är det 14 grader här i Västerås , solen skiner! Jag sitter på Loppis o säljer , bröd, bullar, kakor o massa annat.
    Njut av dagen !! Kram Kram // Hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl17 juli 2016 kl. 08:13

      JA när jag är ute då passar jag på .. för är man som jag väderberoende .. så får man gå fina dagar.. I DAG söndag är det kalas.. 25 år fyller barnbarnet ..YVETTE

      Radera