måndag 4 juli 2016

Måndag v,27

Sol och moln denna måndag
08, 50

 
En timme senare

Posten var tidiga i dag ..  men dom var två  .. 12,28
Kollar vid dörren
Fick fint Vykort ..  SIGTUNA kyrka  .. där är min väns katt född
 
OCH nu får han vara ute lite om dagarna .. SÅ SÖT han är lilla RASMUS
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
I går tog jag bussen .. tog o tog .. jag åkte med den till
PAUL JUNGS HAGE  köpcentrumet i ena änden av våran stad
DEN delen som ligger vid utfarten mot Stockholm
HANDLADE lite av varje DET var MINNESLJUS som jag skulle ha
ANVÄNDER det på balkongen varje dag
DET blev bara 3 stora .. två små .. för dom stora var slut .. 
så 10 vanliga som jag har på bordet i rummet när jag kollar på tv på kvällarna
GELELJUS .. så bra så .. även om dom är en aning dyrare än dom vanliga 
MEN inget spill  och man ser  allt så bra hela tiden .. inget  som fastnar på kanterna
JAG gillar dom skarpt

 
SÅ blev det dags för hemfärden

 MÅNGA fina blommor där i kanten  .. SKÖNT var det ute även om det blåste lite
DET skulle ta en kvart innan bussen skulle komma  ..
SÅ då tar jag av mig jackan ..  lägger väskan i varuvagnen  och 
TRASKAR IVÄG .. då är klockan 13,20
DEN GULA blomman den var när jag kom fram  till bron över motorvägen 
DÅ var klockan 13,29
Himlen molnig  .. och motorvägen o bortkanten .. varuområdet till höger 
RAKT fram är det en damm med mycket alger i nu  och man ser området också
JAG traskar på  i den lite snåliga blåsten
NU är jag framme vid COOP-området och OKQ8
En kråka gick där i gräset .. och blommor i dikeskanten
SÅ kom en cyklist som var mer än fullpackad .. alltså grejer på en kärra och på cykeln
NU var klockan 13,41
och BUSSEN for förbi mig ..
OCH såg att det var samma tjej som jag åkte med till köpcentret
KATTEN SIXTEN träffade jag och pratade en stund med matte
NU var klockan 13,51 .. ser början på mitt hus .. Sitter en stund i det sköna vädret
ETT plank där gör att det blir lä .. så skönt det är där ..
Hemma  var jag klockan 14,09 . så drygt 1½ timme ungefär var jag borta
EN bra handlar runda blev det OCH MOTION
SOL och moln hela dagen 
MEN det regnade lite kl, 19.08  och en svag regnbåge syntes då ..
 NU sitter jag här denna soliga måndag ..
Skriver
Väntar på städtjejen
Har nyss ätit  och även tagit en fika 
DET var dagens blogg
HEJ SVEJS

6 kommentarer:

  1. Så bra då att kortet kom fram. Hoppas du blev lite glad.
    Kram Rasmus & matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ på er .. klart jag blev glad .. överraskning på väg..

      Radera
  2. Kul att följa dig på den här långa härliga sommarpromenaden! Du hittar både det ena och det andra att dokumentera/fotografera under din dag. Kram från Zizi o gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. kula att hitta nya saker att visa

      Radera
  3. OJ överraskning!
    Undrar om den är till lilla mej jag?
    Nyfiken är jag ju hursomhelst.
    Kram Rasmus & matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ..LILLA RASMUS du får se när det kommer.. ska posta paketet i dag .. när jag går till ICA

      Radera