fredag 29 juli 2016

REDAN FREDAG

HEJSAN
IBLAND blir inte dagarna som jag vill  .. blä för värmen
huvudet och allmänt trötthet
mycket beror på värmen  och delvis på att jag har min fibromyalgi att tampas med
I går var jag till ICA  .. dit kom jag utan bekymmer
 Nästan framme här och rönnbären börjar bli röda
Så handlar jag det jag ska .. grönsaker kycklingfilé för jag hade bestämt att göra den där
GODA SOPPAN .. eller den    det lät ju så gott när jag läste receptet
Potatis fanns men en del annat var nödvändigt 
 PÅ vägen hem mötte jag en äldre herre på dryga 90 som skulle handla med sin hjälp
SÅ det blev bara lite vink vink  där
SÅ kom jag fram till den andra bänken .. DÄR SATT SIXTEN och matte
VINKADE .. men inte såg hon att det var jag  .. fel avstånd
Skyndar mig lite hemåt .. hade GLASS och lite annat som skulle in i frysen
KASTAR nästan in det som ska in i kylen
Så tar jag nycklarna .. kameran o mobilen och går bort till bänken den inre
JO DÅ  hon var kvar där
LILLA RARA SIXTEN
 Jag pratade med matte en stund medans ett par flickor var där och ville klappa
MEN jag var ganska så trött  .. så det blev bara ett kort snackmöte i värmen då 
Men oj vad trött jag var när jag kom hem
Tog en kopp fika och en smörgås
UNDRADE .. skulle jag orka göra soppan ..
NÄ icke sa Nicke för se JAG SOMNADE
SOV mer än två timmar  .. men det var lite svårt att somna 
 GRÄSKLIPPNING
utanför
MEN så somnade jag
MEN NU   nej ingen mat .. det blev en banan
OCH i morse .. FY attan  då var inte mitt huvud med mig
BLÄ ..  TELEFONEN RINGDE .. men missade för jag sov en stund till denna morgon 
ELLER klockan var nästan 12 mitt på dagen
såg att det var VÄNNEN som hade RINGT .. 
SÅ jag ringde upp .. han var bara lite pratsjuk  
DET är så att vara SÄRBO ibland
I DAG blev det en soppa
OCH DEN VAR MYCKET GOD .. utan den där senapsröran
den struntade jag i 
SÅ rensade jag lite pelargoner på balkongen
FÖR se nu ramlade det massor av blomblad  ..
ANNARS är tröttheten  lite så där trots att jag sovit en massa extra
FY FÖR värmen 
HA EN BRA DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar