måndag 25 juli 2016

Gassig måndag

HALLÅ ALLA VÄNNER
IBLAND UNDRAR JAG
i dag har redan nu kl, 11,00 123 st kollat på min sida oj oj
i går var ni 75 st .. OTROLIGT många som ser .. kollar det jag gör
ÄR DET MINA bilder eller det jag skriver som är intressant
STRUNT SAMMA  .. trevligt .. roligt är det 
I dag skulle jag kunna köra en repris på gårdagen ..
MEN det gör jag inte  ..
 DEN satt på takkanten på våning 6  .. så högt är huset där jag bor 
NÅGRA portar bort från min 
UNDRAR var min favoritfågel har hållit hus .. SÅG dom tidigt i våras
SEDAN bara någon enstaka som jag inte lyckats fota 
Men nu denna i går ..    så en i dag när jag kollade ut nyss
för att se om måsungen var där.. jo då den var där
Skatan en bit bort från min port  .. avståndet inte bra  ..
SAMMA sak åt andra hållet där måsungen hade morgonbestyr såg det ut som  
DAGENS VÄDER .. kl, 09,30  ..
FÖR se jag sov länge i dag  .. för sömnen var inte så bra i natt  .. tror det är värmens fel
32 grader vis sovrumsfönstret när jag gick upp 
24 på balkongen i skuggan
NU är det för många GRADER på termometern
TOG en titt ut från balkongen sent i går  .. vid tio-tiden  .. gör så innan jag kryper till sängs
Kollar alltid ner på golvet  .. tur var det  .. såg något konstigt  ..
Men det var bara ett nattflyg  som landat  .. med Blixten blev det så här
GÅRKVÄLLENS SENA MÅNE 23,37
TAGET med nattfoto genom fönstret  .. då den då var vid sovrumsfönstret
OCH se det kan eller vill jag inte öppna  .. för det tar en evighet att plocka bort blommor mm
6 av dessa virkade jag i går
 
HEJ SVEJS FÖR IDAG  eller för nu
 

2 kommentarer:

  1. Hejsan Margareta !
    Så härliga bilder !! Njuter av att läsa din blogg, se allt du gör + det du tillverkar, dessa fina möss.
    Det är klart det är värmens fel att vi inte kan sova.Allt blir jobbigt då. Inte har man någon hungerkänsla heller , men lite vill man äta. Dricka massor med vatten.
    Ha en fin kväller ! Kram // soligajag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl25 juli 2016 kl. 21:12

      HEJSAN .. SANT .. ingen matlust .. ska köpa lite färdig kräm .. det svalkar och är gott .. aprikosen gillar jag där .. eller ska jag koka lite rabarberkräm .. inte dumt.. och rabarber finns i frysen ..
      VIRKAR till LOTTA på Liseberg .. satte på fläkten förut .. så jag känner mig svalare innan sängdags .. KUL.. TREVLIGT att du gillar bloggen .. tydligen fler som gör det 141 st hade kollat in på em ..KRAMISAR

      Radera