torsdag 21 juli 2016

Fika

Fika hos vänner på stan i dag
MARGARETA-FIKA i dag istället för i går  hos namne och hennes grannar
mina vänner en del av dom
 Ena delen av balkongen 10,30    mycket skugga där då
 ANDRA DELEN .. solen kommer vid 2-tiden
 OCH mittemot  del två ..
 DEN är översållad av blommor eller knoppar
 Slår snart ut 
DOM också
 DAGENS MÅSUNGE
 DAGENS morgontidning SN
DAGENS VÄDER  vid nio-tiden
Nu vid lunch-tid .. 30 grader i solen och 23 i skuggan på balkongen 
 Spanaren var där i dag
NÄRBILD av en av mina pelargoner
HeJ SVEJS dör nu
HeJ DÅ

 

2 kommentarer:

  1. Hej! Så fina blommor. Jag fick kasta en blomma i går för den hade jag vattnat ihjäl. Inte första gången det hände och säkert inte den sista.Vi har haft samma väder här idag som ni. Skönt. Men jag håller mig i skuggan. Ha det bra. Kram/Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl21 juli 2016 kl. 19:39

      HEJ ANITA .. tror du är ANITA MED PAXI .. SÅ snälla .. skriv Anita Paxi .. för jag har så många som HETER ANITA .. BARA för att jag ska vara säker på att det är rätt ANITA jag svarar .. JAG vattnat ihjäl .. händer mig också .. eller så glömmer jag att vattna så dom vissnar .JAG gillar PELARGONER .. och dom trivs på balkongen TUR så händer det bara ibland.. att jag sabbar blommorna .. VILKET TREVLIG TÅRTKALAS jag varit på i dag .. KOMMER i morgon eller i kväll

      Radera