fredag 22 juli 2016

FREDAG 22 juli

TIDEN den bara rusar iväg
FRUNTIMMERSVECKAN med bra väder än så länge
I går var det kanonhett på balkongen .. termometern räckte inte till
DAGENS pelargon .. när jag vred lite på den ..
SAKNAR dig lilla mamma .. som jag ärvt denna från .. då min dotter tog hem den från SKÖVDE .. i September 2014.. NÄR hon hjälpte till att rensa din lägenhet .. då jag inte klarade det för kroppen skull
OCH TACK Anita Endal för att du tog hem den till mig .. Lyckts övervintra den .. och den blommar så fint i år också .. och förra året .. med fuchsian vid sidan om .. den är inte lika fin i år .. men den blommar
DETTA skrev jag på FACEBOOK i dag 
OCH så såg den ut i september förra året
 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
I går var jag på stan 
DET var MARGARETAKAFFE en dag sent  
Men så trevlig så var det ..
VI satt ute på min namnes lilla uteplats ..
 
Tårtan hon bjöd på ..
Kakorna jag bjöd på
HENNES pelargoner   på listen utanför där vi satt
DET är kanten på räcket som syns i överkanten
DET blev mycket tjejsnack  och lite karlsnack då en man var med .. den andra smet iväg
EN granne .. blev nog lite feg ..  men det var så bra ändå ..
JAG fotade lite fjärilar som  var där i dessa buskar
vid en lite uteplats för alla  som bor där på denna fina innergård vid gamla fängelset
DÄR inne på gården bor dom mina vänner
DET blev lägenheter där för en del antal år sedan ..
En till fjäril  .. men så svårfångade dom är .. det blev nog minst tio kort innan den öppnade sig
 MEN allt roligt tar slut  dags att gå  .. för mig ..
MEN oj  .. glömde ju lilla kissen och vovven
KISSEN kom och ville in .. ingen hemma
DEN gick iväg över gården
SATTE SIG och kikade mot fönstret .. ingen där
 DEN lade sig och kikade runt lite
SKULLE gå iväg  .. men oj då  ..d et kliade lite  .. sedan försvann den bakom huset som är där
DEN SATT SÅ fint där på fönsterkanten en stund innan den gick iväg  .. 
husse var ju inte hemma
 
LILLA HAPPIE  .. namnes nya tjej som snart är två år
MATTE är fodervärd lilla denna lilla sötnos SOM satt innanför dörren
så matte fick fika ifred .. för se det är en stor liten knähund
OCH tårta får hon inte äta .. så hon var där vid dörren och hade sällskap ändå
Men  jag vill ju komma ut
OCH se .. när jag gick fick hon komma ut .. för då var allt borta från det lilla låga bordet
JAG gick till BUSSEN .. men fy attan .. nåt strul så jag fick vänta  tills nästa buss
DEN jag skulle med kom inte  .. så en ½-timme drygt fick jag vänta
JAG SKULLE ju åka ändå ut till PAUL JUNGS HAGE och handla
ANNARS hade jag kanske gått hem 20 minuter .. men det räcke ner på stan i värmen
TILL sist kom bussen
DET var varmt i går  .. väntar på bussen utanför FK
NÄRMASTE bussplats .. men blev lite sur .. för det kom två av invandrardamerna
och satte sig där i kuren .. det var helt ok .. MEN SE  dom STANK av parfym 
SÅ jag kunde inte sitta kvar där .. reste på mig och fick stå och vänta .. det var väl ok
MEN nu kom ju inte bussen som den skulle .. så det blev lite jobbigt för kroppen .. 
SÅ  gick som just innan bussen kom .. men åt andra hållet.. JA JA så kan det gå
JAG handlade mina ljus   och väntade på bussen åter
EN vaktpost på en av stolparna
DÄR är det ett nytänt ljus i min minneslykta på balkongen med lite speglingar
 DESSA geleljus är så trevliga .. inget spill på kanterna som det blir av vanliga lyktljus
En igelkott på sin sena vandring  .. 22,00 är klockan
JAG var trött i går efter dagens alla små "äventyr"
MEN så trevligt det var .. förutom den sena bussen  .. men jag fick handlat och 
hem kom jag om en lite senare än jag tänkt mig
MEN ville se MOR OCH INGA VISOR på kanal TV4 GULD
INTE ofta det är fortsättning på det.. men dagen innan så .. fortsättning följer 
OCH det ville jag ju se .. och jag somnade inte ifrån det som jag trodde jag skulle göra
DAGENS väder kommer att bli gassigt också
 HeJ SVeJS för i dag med ett långt blogginlägg 
KRAMISAR alla vänner

 

4 kommentarer:

  1. Hej! Det verkar väldigt jobbigt det där med att vänta på bussen. Det är sällan jag behöver åka buss men det har hänt. Jag hade inte heller kunnat vara där när det luktar så mycket av parfym även om det luktar gott. Men herrarnas rakvatten är inte bättre. Ha en bra kväll/ Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl22 juli 2016 kl. 19:14

      TACK ,, nu vet jag vem jag svarar .. Vissa dofter är värre än andra .. oj vad varmt i dag.. termometer på balkongen gick i topp .. 50 gr, eller mera .. men inne är det skönt Virkat i dag .. så slöar jag .. ME

      Radera
  2. Vilken trevlig dag, bortsett från bussen då!Och fina bilder som vanligt.

    SvaraRadera