torsdag 14 juli 2016

NYA kattmöss + lite annat

Av garnet jag hämtade
10 nya kattmöss av garnet jag hämtade i går .. än så länge
 Se gårdagens inlägg  på garnerna
HÄR ligger några .. testade  lite nytt på min kamera
DEN tar då en  stillbild  och så filmar den lite samtidigt eller just efter
MEN jag får inte in dessa filmsnuttar här på sidan
MEN på FACEBOOK fungerar det .. inte heller på kattsajten 
MEN jag gillar   stillbilderna ..
 HÄR satt jag och vickade på tån  .. det är väl inte roligt att titta på
ELLER .. visade hur det ser ut hemma hos mig .. när jag bara sitter och slöar
VI HAR ju haft en port som har varit hopplöst tråkig ett tag och stängt sig med dunder o brak
I dag blev det ÄNTLIGEN  fixat
TROR det är den dåliga automatstängaren som varit fel på .. 
tror det är den som ligger på marken
 HÄR kan man nog prata om RAKETMOLN eller vad sägs om detta moln
DETTA  fick jag till svar när jag lade in bilden på vädersidan på FB
Är ett cirrus stratusmoln som är så högt upp (c:a 10 km) att detta hamnar i de kraftiga jetströmmarna. =     detta skrev jag till själv =Vädersidans kommentar
DAGENS morgonmoln
 
DAGENS tidning  kom så här i dag
TRIVS med min balkong  .. det blommar så fint nu
ÅT andra hållet
Virkar ..eller just nu vilar jag lite med kaffedricka
MEN fel färg på byxorna  .. mycket mera lila är dom 
IBLAND svårt att få till rätt färg .. i eller med kameran
Lite fåglar måste ju vara med  ..
Lite småbus dom emellan eller fågelbad
LITE för långt håll  ..
 

4 kommentarer:

  1. Ja tänk om jag kunde få sitta och slö lite också?? Men det är nog ett minne blott, för det ser lilla ÄLSKADE Rasmus till att jag inte får.
    Kram Anita & Rasmus

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA DU .. med små fyrbenta vildar så finns det att göra .. passa upp på..
      MEN det kommer nog snart en dag då det blir lite lugnare
      HA DET SÅ BRA .. dålig dag här i dag .. men det går över ..

      Radera
  2. Jättefint inlägg. kul att få se hur du bor, vilken fin vaxduk du har på balkongen, älskar fjärilar,och se dina små garnmöss bli till
    Ha en fin dag.
    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl16 juli 2016 kl. 09:26

      HEJSAN .. JA fjärilar är en sak jag gillar .. Hittade denna vaxduk .. på en tygaffär.. kunde bara inte låta bli då ..

      Radera