tisdag 19 juli 2016

FRUNTIMMERSVECKAN

Började med FREDRIK


Fredrik börjar veckan .. mitt äldsta barnbarn heter så
Sara  .. kände jag en  gammal moster som inte finns
Margareta .. den är jag och många andra jag känner
Johanna .. kommer inte på någon just nu
Magdalena ..  vet ingen .. och Madeleine  en prinsessa heter så
Emma .. har nåt i bakhuvudet om nån gammal kompis
Kristina .. en yngre syster som gick bort för tre år sedan
och Kerstin .. min mamma som gick bort för två år sedan 91 år

TÅRTKALAS hela veckan om vi vill  .. 
GRATTIS alla fruntimmer
 DAGENS väder  ... 09,15
En timme senare är det lite moln
29 grader på solsidan   och gassigt vid sovrumsfönstret och i köket

 
Så här sa min väderapp .. när jag hade dukat upp min frukost  ..  på bänken i köket
19 grader var det då på min balkong ..
Satte mig i rummet och så läste jag tidningen samtidigt  .. som jag intog min frukost
KUL att kunna variera denna app med att ändra texten själv  ..
DAGENS PELARGON .. som jag ärvde efter min mamma
Glad att jag klarat den  över två vintrar nu 
16 knoppar räknade jag till i går
HA EN BRA DAG
ICA-handling i dag och på Torsdag ska jag fira min namnsdag nere på stan 
med min namne och vännerna där.. jag bakar en kaka i plåt  .. och skär i bitar
Namne bakar en tårta .. KUL att vi ofta fira tillsammans
VI fyller år på hösten med en månad emellan
OCH heter MARGARETA båda två .. födda samma år .. 
FÅ se .. vännen fick åka till Finspång i går snabbt igen
Dottern åkte in på akuten .. så dels  ska han vara kattvakt några dagar
Hon har lite problem med nerverna .. det beror på hennes ADHD ..
INTE lätt alla gånger  även om man är drygt 40 år 
JA JA det strular .. så vi får ta vara på dom stunderna som kommer 
vännen och jag  .. 
HA EN BRA DAG  ..
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar