lördag 4 mars 2017

Mars 4

Ja ja .. vädret är konstigt
Det har snöat .. det har regnat 
Väldigt blandat sista dagarna .. och disigt har det varit
Sitter här nu denna lördag och den mesta snön har regnat bort
Torsdag .. barmark och ekorren var framme

Fredag  snöade en del  på natten och snöade en del på dagen .. mellan en del regnskurar
 Lördag morgon  07,47 .. den mesta snön har regnat bort
Utanför köksfönstret är snön borta och snödrivorna eller 
plogvallarna vid parkeringen är inte mycket kvar av

Margareta Endals foto.
Virkade lite i går  .. med bomullsgarn  .. lite hårdare att virka av
men fina kattmöss blir det
Känns bra att jag har min virkning när det är trista dagar
För jag och fibron mår ju inte så bra att vara ute i ruskvädret
 Annars har inte hänt så mycket dom senaste dagarna
MER än att jag fick räkningen på resan i går och restiderna
OJ OJ  ingen sovmorgon den dagen  .. för kl, 05,00 avgår bussen
Från deras  hållplats i andra änden av stan 
Fina säten i deras nya buss  .. men nu är den inte ny .. den  nästan 2 år är den
SIST jag åkte med dom var  till HORNBORGASJÖN förra året
FÖR  den där resan som var bokad till SKAGEN blev ju inställd
DEN som jag fick  pengar till i 70-årspresent 
DET kom ju ett tragiskt dödsfall i vägen ... ett år sedan deras son och chaufför  
hastigt gick bort bara 40 år gammal i sviterna efter en influensa 
NU ska det bli till ROSTOCK i Tyskland  i månadsskiftet som kommer
DET var en trevlig endagars resa   5 april 2016
NU ska det bli en tredagars  .. så det blir mycket bussresa och färjor 
Två olika blir det för att komma dit vi ska
 DIT ska vi   GEDSER
HEJ DÅ för i dag eller för nu denna lördagsmorgon med disigt väder
HA en bra helg
  den bilden är några är .. nere vid Nyköpings hus

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar