torsdag 9 mars 2017

Tråkväder mars 9

Ja fy attan så trist det är
Den snön som kommit ner i två dagar är på väg att regna bort
MEN det kom fram lite sol i går em
 16,29 i går em
 16,28
I dag .. ids inte ens ta kort .. för att det är så tråkigt 
VÄDRET alltså
MEN lite vemodigt är det annars också  .. den 9-onde i dag
10½ år sedan min kära sambo slutade sitt liv 
HAN finns alltid i mina tankar .. inget husvagnsliv numera

MEN känner mig lite kluven
HAR ju min SÄRBO sedan 5 år
OCH han är i stan nu  .. så gick han och ramlade i går och slog i svanken
HAN var på väg hem från  kafé-gänget som träffas varje onsdag
MEN det blev en vurpa så han fick ont i svanken
MEN ingen större fara
Så nu är han hemma i sin lilla 1-a och vilar ..
JA JA det är som det är och blir inte alltid som man tänkt sig
MEN vi ska ses i kväll ... OCH kanske ta en biltur och hoppas på bättre väder i morgon
Virkar gör jag lite då och då
NU finns det 215 kattmöss  .. en del stoppade men  ..  flest ostoppade
Så det ska jag ta itu med .. för till påsk ska det iväg ett gång åt 6 olika håll

För övrigt går det sin gilla gång
JAG ser på TV .. vattnar blommor  .. fixar tvätt eller disk
Kollar vid datorn  .. skriver på bloggen  .. tittar på andras bloggar
Svarar ibland .. löser korsord  .. och så när vännen är här
Blir det korsord för oss båda och mycket prat
när vi inte tar en biltur  .. som i tisdags när det blev en runda och handlade
MEN nu när vädret är som det är  .. är det skönast inne
 HEJ SVEJS
i vårt avlånga land med väder som är ömsom sol eller regn eller snö eller storm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar