onsdag 8 mars 2017

Mera snö mars 8

Ja ja .. inte konstigt kanske
 Men i natt kom det mera snö .. och snöar gör det denna onsdagsmorgon
och i går snöade det nästan hela dagen

 MEN tidningen den kommer som den ska
Men om den är senare en sån här dag  .. vet inte jag
FÖR den brukar komma vid 4-tiden .. då är jag sällan vaken
Balkonglådan med ljung .. den bara är där .. färgen är fin även om den är vissen
I går var vännen och jag och förnyade våra pass
Både hans och mitt var utgångna sedan ett antal år
Fin bild på en vägg där vi väntade


En av lyktorna utanför balkongen
I går när  vännen var här så blev det också en HANDLARRUNDA
 först LIDL  för vi var nästan där när vi var hos polisen
Så genom stan till ICA
vidare därifrån till BLOMSTERLANDET
JA det blev några minikaktusar
och så  blev det 10 gravljus  .. jag har ju dom på balkongen
MEN köpte två små som ska vara vid minneslunden 
MEN i detta väder så blir det inte mer bilåka än som måste
Vännen är på sitt äventyr i dag
I går blev det Kassler till mat och kokt potatis så en sallad med lita blandat i
Det blev dåligt med bilder tagna i går

Margareta Endals foto.
I går blev det fika och dessa små goda bullar som vännen hade köpt  .. PÅGENS
SMÅ och GODA

 
NU är plog-trakorn ute på sin plogrunda


 OCH dessa köksrullar köper jag på Lidl
tycker om detta mönster som är på dessa .. men svårt att se det där ..
Ingen lust att öppna mera just nu .. får visa det en annan gång
HEJ SVEJS för nu

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar