torsdag 30 mars 2017

Liten biltur mars 30

HEJSAN
Vädret började så där .. kom lite sol .. sen försvann den
Vännen kom och vi åkte och levererade
KATTMÖSS till FINNTORPs KATTHEM utanför stan
Undrade var folket var .. ropade  .. dörren öppen
Gick in i hallen
HEJSAN lilla kisse
MEN var är dina kompisar .. tvåbenta eller fyrbenta  
JAG tog två kort
ROPADE uppåt trappen .. nej ingen där
Lägger kuvertet i hallen
GÅR ut 
GÅR till karantänen i ett hus på andra sidan gården
KNACKAR PÅ DÄR
Då öppnas en dörr
JAG säger hur det är  .. sedan åker vi och äter mat
DAGENS LUNCH
torsdag  .. ärtsoppa o pannkakor på ANNA;s
SEDAN till ICA och tar ut mina ögondroppar
SÅ hem .. jag går av sedan åker vännen hem till sig och vilar
FÖR i morgon blir det till att gå upp FÖRE TUPPEN
05,00  går bussen mot ROSTOCK
Ringduvor utanför
SÅ tror jag KAJORNA håller på att äta upp sanden i lekparken
DETTA är bara några av alla som var där förut
SÅ SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT
nu är det sopning på gång lite här o där
HEJ DÅ  .. I morgon  far vi på en bussresa
HEJ SVEJS

1 kommentar:

  1. Hejsan Margareta !
    Hittade du någon tvåbent.
    Tänk så många katter det finns som väntar på att någon ska ta hand om dom.

    Ha det så trevligt på resan till främmande land.

    Kram Mi

    SvaraRadera