torsdag 1 juni 2017

1 JUNI

JA redan juni nu
JAG tog en kortare promenad i går
25 minuter
En soppåse åkte ut
Syrenerna är utslagna här 
På innergården
Gick bort mot snackbänken
MEN ingen var där .. regnigt i går
Svängde ut mot genomfartsgatan
DÄR är det en buske med VITA syrener 
Så traskade jag ute med gatan .. bort förbi badet
Midsommarblomster
Maskrosor Utblommade och med knoppar
Traskar vidare
EN snigel
HEMMA så gick jag i går
Så hade jag varit inne en stund
OJ oj vilken störtskur det kom
MIN cykel tror det mesta frömjölet försvann
VAR vaken en kort stund vid 6-tiden  och kollade ut
Måsarna for runt
OCH SN låg innanför som vanligt  .. tog och la den på fotpallen
ÄNTLIGEN så kommer det bara ett ex av Bilagan EXTRA
 
NU lite senare är det massor av moln och blåser  lite för mycket i min smak
Vilopaus hade datorn haft innan jag satte mig här och skrev .. då
var det en älg som var där i dag
Så  nu har jag fixat mina konton .. KOLLAT att allt är där det ska
HADE tänkt gå till stan
MEN NEJ
Blåser för mycket och höften inte ok  och inte YRSELN heller
MEN den är en aning bättre
MEN KLART har tagit det lugnt sista dagarna

HEJ SVEJS
SNART PINGST
SÅ NATIONALDAGEN
SÅ nu blir det RÖ-DAGAR TÄTT
FÖR så kommer MIDSOMMAR SNART
I midsommar fyller min dotter 50 år

HEJDÅ för i dag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar