söndag 25 juni 2017

50-årskalas

HEJSAN firade dotter i går.. i dag är rätta födelsedagen
Det blir bara några få kort nu 
ALLDELES för trött efter den tuffa dagen som var i går
DET började klockan  15,00 men innan hade jag fixat till mig
och ÅKTE hemifrån 14,30 .. fick  skjuts av en bekant
som senare vid 22.tiden hämtade mig
 FÖRST gick vi en bit och skulle UPP FÖR DENNA BRANTA BACKE
men innan vi kom så långt så hade vi gått lite fel
Men till sist så kom vi fram dit vi skulle
DENNA LEK och UPPLEVELSEGÅRD
Min syster i rött hade liksom jag  hade jämt göra att ta oss upp
FÖR att inte prata om min systerdotter som hade en barnvagn att släpa p
OK det fanns en annan väg.. men den var längre att gå
EN grillplats där i skogen kom vi fram till
DET blev lite småplocka och kaffe eller annat att dricka
DETTA pussel skulle vi få i hop
VA var uppdelade i tre lag och NU skulle det tävlas  
Inte vann vårt lag inte DETTA  var det första för att den som vann skulle få lite förtur i
TIPSPROMENADEN
10 frågor om min dotter .. så hon fick inte vara med .. och inte hennes man
PÅ just den delen av tävlingen
Men vi fick prats vid .. JAG borde väl inte heller varit med
MEn det var några frågor om hennes ungdom .. som jag var osäker på
HUR vi kom i den delen .. ha ha .. det vet jag inte
SEDAN blev det linbane-travande  . det var det svåraste av hela dagens tävlingar
Vi väntar på att alla ska komma fram till startstället
Här är min dotter nästan framme i mål
NÄR klockan var 18.00 nästan traskade vi till bilarna
NU skulle vi förflyttas oss till dit där vi skulle äta och ha dagens stora festligheter
2 km ungefär ..
DÄR var det dukade bord .. men så var det buffé efter att vi minglat runt en timme nästan
Jag fotade buffén .. här bara en del
Menyn
MIN dotter blev uppvaktad med stort och smått  presentkort av olika slag
blommor och andra presenter
under hela kvällen spelade två killar nån snutt då och då
och hade lite lekar för sig
Armar upp .. eller rakt fram 
Så blev det kaffe o kaka och så lite jordgubbar
Killarna som spelade mötte oss med musik
ELLER dom stod där utanför och spelade
Så blev det ett EXTRA NUMMER
Fjäril vingad syns på Haga 
PÅ trumpet si den ljusa sommarkvällen
SÅ PAMPIGT
Det var en sak ANITA hade hade velat höra ända sedan hon var lite
då hon hörde det vid ett tillfälle
NU på sin 50-årsdag hade hon fixat det
JAG var nu så trött så jag höll knappt ihop mig själv
MEN vilken underbar dag det hade varit
NÄR jag messade efter min PRIVATA "TAXI"
Började dansmusiken spels upp .. av dom två killarna som hälsade oss välkomna
tidigare på hälsade oss välkomna
DÅ gick jag ut och väntade och såg dessa fina blommor blommar där utanför
Jag hörde musiken när jag gick
VISST ville jag vara kvar och lyssna
för dansa  .. det klarade inte min kropp numera
  VARIT borta så många timmar ..  det tar på en FIBROMYALGI-kropp
MEN så glad jag var för min dotters skull
OCH så fint hon hade ordnat allt
LEKAR i skogen i tre timmar
SÅ mat mingel musik prat mera musik i 4 timmar för mig
Men dansen och musiken fortsatte till en bit efter midnatt
Och träffat så många vänner 
DET vara bara det bästa kalas och partaj jag varit med om
OCH min dotter sa i dag att det var så lyckat allt
TACK nu för mig
FÖR nu är klockan snart 21,30 och jag är trött
SLÖAT hela dagen och kollat och sorterat korten då och då
HEJ SVEJS för denna MIDSOMMAR och söndag
 HA ha .. det blev ju mycket mer än jag tänkte mig
men så är det  .. börjar jag så går det utav bara farten
HEJ SVEJS

Dotter i sin fina klänning  och  äldsta sonen och hans flickvän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar