onsdag 14 juni 2017

ONSDAg 14 juni

I dag är det kanonvarmt
Det har det varit lite si och så med ett tag nu
REGN emellanåt
 Gjorde en sista koll ut i går kväll innan sängen
Då var klockan 22.05 
Fullt med måsar utanför
Fint väder i dag .. bra för jag ska ta en cykeltur  för att kolla blodtrycket
SEDAN en stadstur om kroppen vill hänga med

               I går tog jag en tur till ICA .. hemma nu nja .. stannat och parkerat cykeln
 
             NU har jag saker hemma för att baka några kakor till min dotters 50-årskalas


 
Innanför dörren lite tidningar
Hälsa är en vinst i ett korsord .. 3 nummer ska jag få
KAN välja lotter eller tidningar .. denna gång blev det  en tidning som jag valt
BORTA vid HSB-husen blommar pionerna nu
Fullt jobb har grabbarna nu med att klippa häckarna runt området
och så ska det köras bort
I Hemmets Journal finns det lite historier .. denna var ju för söt
OCH denna 
Så många bra tips att ta vara på
JAG äter ju en del av detta .. nummer 8 det äter jag ganska mycket av
Så mitt stora intresse .. korsord  .. båda är lösta nu
DAGS-KRYSSEN som jag kallar minikryss sparar jag 
Ja dessa ska ner i en kruka .. men jobbiga taggar finns det
Den ska ner i denna kruka  .. en KAFFEPLANTA 
som ska stå i rummet  .. där har den växt till sig  
TROR den är 8 år nu
DEN är ju bara så fin där den sitter och vaktar
SIN lilla unge .. men oj så ettriga föräldrarna är
OCH då när jag kom hem från lasarettet skulle jag kolla
OCH höll nästan på att trampa på de .. trodde nästan den var borta 
Såg en unge dagen innan  .. jo då den låg där i gräset
Röntgade huvudet .. snabbt gick det
5 minuter till skillnad på MAGNETRÖNTGEN som tar 30-45 minuter
DATORTOMOGRAFI heter detta  baksidan
FRAMSIDAN där fick jag lägga mig med kläderna på
Jackan och glasögonen och hörapparaterna var att jag behövde ta av mig
SÅ skönt det gick utan en massa konstiga ljud
NU bara vänta på svaret nån vecka elelr så
Lång gång att gå i innan hissen upp
Men så fick jag åka ner igen  .. för då var maskinen i källaren
OMBYGGNAD sker
så när jag var klar .. var jag redan nere .. då bara att gå samma väg åter
innan jag var ute i friska luften
OCH FRISKT var det .. blåste som attan den dagen
Gillar att ta kort på stora knotiga trän .. här hade en gren ramlat och låg på marken
Tog detta på ditvägen .. för jag kanske skulle ta staden då 
men det blev raka krokiga  vägen hem 
HEJ SVEJS för i dag
Samma väg ska jag cykla i dag men stanna lite innan  vid vårdcentralen
HEJ SVEJS snart dags att fixa till mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar