tisdag 6 juni 2017

Nationaldag och innergården

Fin dag i dag men blåsig
JAG brukar inta använda mig av andras bilder
MEN DENNA VAR SÅ TREVLIG 
OCH VISAR vår svenska sommar

VID nio-tiden  .. då kollar jag ut och tar mitt väderkort
DÅ är EKORREN vid nästa port


 MEN att försöka hinna med att fota i hans hastighet som han for runt  .. inte lätt
Så for den iväg över gångvägen  .. in bland cyklarna
Stannade under min
SÅ for den iväg .. över och in mot huset 
IN vid min port .. men det gick ju inte att fota där
så över gångvägen igen och in till nästa häck som är vid nästa port .. mitt för
DEN LILLA kvicka krabaten har jag inte sett så nära huset förut

Gick till Ica vid lunchtiden
NEJ fel .. cyklade dit  
och när jag kom hem och varit inne med varorna  .. en del i frysen
DÅ gick jag till Snackbänken
FINT träd innan  eller där husen delar på sig 
MEN ingen vid snackbänken så jag går en kort runda runt huset och över
GRÄSMATTAN  eller ska jag säga lekparken och går hem  in och äter mat
DÅ var klockan vid tre-tiden .. SKÖNT men lite för mycket blåst
Så kollade jag kattsajten och tänkte svara men 
ville ha några kort på min fina innergård först
08,30  .. då är det skugga på stor del av innergården
 PÅ balkongen kommer solen fram vid 2-tiden
 
Men nu klockan 17,00 är det sol och fint på hela innergården 
MED SKUGGOR från alla träden
JAG STÅR PÅ BALKONGEN två våningar upp
Folket rör sig .. barnen sparkar boll eller gungar 
tennisplanen syns i bortkanten
detta är till vänster  .. där jag ofta går ut när jag ska till stan
då går jag under huset där det är lite lägre 
Cykeln står nedanför min balkong på andra sidan gångvägen
RAKT FRAM med parasollet uppe .. annars hade solen varit mitt i
Till höger ser lite av huset innan det svänger lite till innan det slutar
NU ännu mer åt höger min balkong och det andra parasollet och även grannens parasoll uppe
och så lite av mina fina Bellisar syns .. och mina nya fina solcellslampor  
jag köpte i våras .. 6 st har jag
 RAKT utanför .. en aning till vänster är en  gatlykta .. där är ofta en mås
NU morgonputsning i dag
Skulle väl göra sig fin till NATIONALDAGSFIRANDET
ÅT andra hållet   på taket .. måsarna har bon där och det sitter ett par där 
på kanten då och då
OCH i häcken nedanför är det gråsparvar som far runt hela tiden
Tror min cykel är till vänster .. detta kort är från förra året
Står på balkongen
I går klippte dom gräsmattan så det blev fint  till nationaldagen
OCH med posten kom två par fina nya sockor att ha när jag smörjer mina fötter
TVÅ par av dom gamla har blivit liksom för stora
DOM har töjt sig .. varför .. vet jag inte men dom är  ganska många å nu
DOM nya är lite mera nylon i 
Så jag ska sända iväg två kattmöss som tack
NJA jag har ju betalat .. men ändå
FÖR att hon fixade det så smidigt
OCH Swisha  .. så enkelt det är att betala då
ORIFLAME  är detta ifrån

TACK till kissen och matte som fixat så fina sockor till mig så snabbt
VAR en snabbvisit på stan i går och bytte mina en par skor
 DÅ fint i den sega tröga Stockholmsbacken
Så nu kan jag jag mina nya skor när jag ska vara finklädd i ljusa kläder
Provgick inne lite i dag 
JAG har ju mina extra fotbäddar  så   därför är det svarta sulor
Men det får vara så  .. bättre det och må bra i kroppen
OCH han gör dom bara i svart 
VARFÖR .. vet jag ej
 MEN SULAN det yttre är svart så det ser ju bra ut ändå
OCH STRUMPOR    JA JO jag vill ha det på mig
KAN inte vara utan .. men har nylon-sockor ibland 
HEJ DÅ DENNA svenska nationaldag
HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar